Guzu vinde mere şi pere produse la Panciu către Mega Image şi Cora

Autor: Andreea Mioara Neferu 07.07.2011

Omul de afaceri Daniel Guzu, care deţine producătorul de materiale de construcţii Duraziv, dar şi o livadă şi o vie în localitatea Panciu din judeţul Vrancea, intenţionează să intre în perioada următoare în producţia de şampanie, sucuri naturale, oţet de mere şi gemuri ecologice.

În prezent, Guzu produce la Panciu 2.000 de tone de fructe anual, preponderent mere şi pere, pe care le livrează către lanţurile de retail Cora şi Mega Image. De asemenea, producţia de vin a omului de afaceri se ridică la 10.000 de hectolitri pe an.

Guzu a investit până în prezent peste 10 milioane de euro în producţia de vin şi fructe, iar anul acesta are în plan investiţii de încă circa 3 milioane de euro în zona Vrancei. Astfel, în prezent construieşte tot la Panciu un depozit cu atmosferă controlată pentru fructe, a cărui valoare se ridică la 2 milioane de euro.

"Încercăm să atragem şi fonduri euro­pe­ne pentru acest depozit, am depus deja un dosar. Construcţia depozitului a început în primăvară şi sperăm să se finalizeze în toam­nă", a afirmat Guzu. Tot în faza de con­struc­ţie se află şi un depozit în Bucureşti, care va fi folosit pentru distribuţia către super­mar­keturi, investiţia în acesta fiind de circa 200.000 de euro. De asemenea, Guzu a de­ma­rat în urmă cu o lună construcţia unei pen­siuni în zona Vrancei, ce va costa circa 500.000 de euro şi va fi finalizată în primăvara anului viitor.

Deşi deocamdată nu exportă din pro­duc­ţia de vin şi fructe de la Panciu, omul de afa­ceri a declarat că nu exclude intrarea pe pieţele externe în viitor.

Daniel Guzu, 41 de ani, care a fondat busi­nessul de lacuri şi vopsele Fabryo, pe care l-a vândut ulterior către fondul de investiţii suedez Oresa Ventures, a obţinut circa 20 de milioane de euro din exit-ul de la Fabryo, suma fiind re­in­vestită în compania Duraziv şi în pro­ducţia de vin şi fructe.

Omul de afaceri a in­vestit câteva milioane de euro şi în domeniul imobiliarelor, însă anul acesta s-a retras din acest business. "Pe zona de investiţii în imobiliare am fost pe minus, am pierdut."

Duraziv speră la afaceri de 18 mil. euro

Producătorul de materiale de construcţii Duraziv estimează că va consemna anul acesta afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu circa 30% faţă de anul trecut, după ce în primul semestru a avut vânzări de 7,7 milioane de euro, cu 48% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a lui 2010. Avansul din primele şase luni s-a datorat lărgirii portofoliului de produse (şapte noi produse de la începutul anului), lunilor mai călduroase de iarnă, dar şi creşterii renovărilor în sectorul construcţiilor.