Încă un tronson de 18 km din autostrada spre mare intră „la apă“
Din cei 31,8 kilometri ai autostrăzii Medgidia - Constanţa ce ar fi trebuit inauguraţi anul acesta, în prezent se vorbeşte doar despre finalizarea a 14 kilometri, între Murfatlar şi Constanţa, şi doar pe câte o bandă pe fiecare sens de mers.
La începutul anului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) dădea ca sigură inaugurarea în 2011 a tronsonului de autostradă Cernavodă - Constanţa şi a variantei de ocolire a municipiului Constanţa la standard de autostradă.
Ulterior, ministrul transporturilor Anca Boagiu anunţa că anul acesta vom merge pe autostradă de la Cernavodă la Constanţa, însă doar pe o bandă pe fiecare sens de mers.
Scandalul cu francezii de la Colas, cu care ministerul transporturilor a reziliat contractul de construire a autostrăzii Cernavodă - Medgidia în aprilie (în valoare de 224 mil. euro), a adus o nouă promisiune şi un nou termen de finalizare: anul acesta se va circula doar pe Medgidia - Constanţa pe o singură bandă pe sens. La finalul săptămânii trecute însă, ministrul Anca Boagiu a arătat că anul acesta, mai exact la finalul lunii iulie, se va putea circula pe tronsonul Murfatlar - Constanţa pe o bandă pe sens.
"Termenul de finalizare asumat de constructor este sfârşitul acestei luni. Cred că îl vor respecta. Dacă nu, îşi vor primi penalităţile de rigoare", a spus Anca Boagiu în timpul unei vizite pe şantierul autostrăzii Medgidia - Constanţa, potrivit Mediafax. De asemenea, în septembrie ar urma să fie deschisă încă o porţiune a acestei autostrăzi, între intersecţia de la Valea Dacilor şi DN3.
"E mai bine decât nimic", au arătat reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii întrebaţi de ce în prezent se vorbeşte despre deschiderea circulaţiei pe o porţiune de 14 kilometri (Murfatlar-Constanţa) şi nu despre întreg tronsonul Medgidia - Constanţa.