Porsche, după 40 de ani: Colecţionarii din SUA au restaurat un 911 din 1973. Vezi aici cum arată maşina

Autor: Bogdan Alecu 13.07.2011

Prin intermediul proiectului "Revive the Passion", o versiune americană din anul 1973 a modelului 911 T Coupé reprezintă una dintre atracţiile principale ale Paradei Porsche din acest an, eveniment organizat de Porsche Club America (PCA). În cadrul acestor festivităţi, care se vor desfăsura în săptămâna 31 iulie - 7 august în Savannah, statul Georgia, masina clasică si integral restaurată va fi oferită prin tragere la sorţi unuia dintre membrii Clubului. În cadrul aceluiaşi eveniment, masina va fi predată noului proprietar. Modelul 911 T a fost restaurat de către experţii Porsche Classic în Stuttgart, acolo unde a fost produs pentru piaţa americană: "Made in Germany" - pentru a doua oară, după 38 de ani.

Ideea proiectului "Revive the Passion" a apărut la "Rennsport Reunion" 2010, în Daytona. în cadrul unei întâlniri, reprezentanţii PCA, cei ai Porsche Club Service şi ai Porsche Classic au considerat interesantă posibilitatea de a nu mai oferi o masină nouă Porsche în cadrul tradiţionalei tombole PCA, ci un exemplar clasic Porsche, care să prezinte mare interes pentru membri. Maşina potrivită a fost găsită lângă Los Angeles si a fost prezentată membrilor clubului în cadrul paradei Porsche care a avut loc în anul 2010 în St. Charles, Illinois, dar într-o stare mai puţin prezentabilă. Exemplarul 911 T a fost transportat până la Stuttgart, unde experţii de la Porsche s-au ocupat de restaurare.

Această versiune americană 911 T Coupé provine din ultimul an de producţie al modelului F şi dispune de un motor Boxer cu 6 cilindri, răcit cu aer si cu o cilindree de 2,4 litri, capabil de140 CP şi de o viteză maximă de 205 km/h.

Specialistii atelierului Porsche Classic au luat în primire o masină fără faruri si fără geamuri. Vopseaua era decojită în mai multe locuri, iar anumite piese, erau chiar improvizate, fără să corespundă echipării iniţiale, iar în numeroase dotări erau defecte. Nici până în prezent nu se stie nimic cu privire la istoria masinii, dar este evident că perioada lungă în care nu a fost folosită a afectat-o simţitor. În scut au fost găsite chiar resturi ale unor cuiburi de păsări.

Fanii au avut posibilitatea de a urmări îndeaproape transformarea masinii într-un obiect de colecţie. "Pe pagina noastră de internet am relatat periodic informaţii cu privire la evoluţia acestei restaurări integrale, suplimentând informaţia cu numeroase materiale foto si video corespunzătoare fiecărui pas de lucru", a povestit Barbara Böckenhoff, cea care coordonează proiectul Porsche Classic.

În atelierul Porsche Classic, aflat în apropierea oraşului Stuttgart, se lucrează exclusiv cu unelte originale, cu piese originale (sau piese care au fost realizate conform proiectelor originale), cu date si la dimensiuni originale.

"Anual întreţinem si restaurăm circa 250 de masini clasice Porsche din întreaga lume, începând de la modelul 356 si până la ultimul model 911 Type 993 răcit cu aer", a explicat Alexander Fabig, şeful Porsche Classic.

Lucrările la restaurarea acestui model 911 T au durat circa un an, începând de la demontarea completă si până la transformarea integrală. Toate piesele, chiar şi până la ultimul surub, au trecut prin mâinile experţilor Porsche Classic, fiecare piesă fiind verificată, reglată sau înlocuită. Pentru tratarea anti-corozivă a caroseriei, au fost folosite cele mai moderne metode. Vopsirea catodică prin scufundarea în baie, care asigură grunduirea optimă a caroseriei, este o operaţiune standard pentru industria auto modernă si este folosită si în procesul de restaurare integrală de la Porsche Classic. La fel, si în ceea ce priveste vopseaua, specialistii merg în pas cu vremurile si, pentru a proteja mediul, folosesc exclusiv vopsele cu aplicare în mai multe straturi, pe bază de apă.