BRD a făcut profit de 282 mil. lei în semestrul I
BRD-SocGen a rămas cea mai profitabilă bancă din sistem, realizând trei sferturi din câştigul cumulat de primele zece bănci.
BRD-SocGen a raportat pe trimestrul al doilea un profit net de 159 mil. lei (38 mil. euro), în creştere cu 30% faţă de trimestrul I, dar cu circa 5% sub câştigul din aceeaşi perioadă din 2010.
BRD a rămas însă cea mai profitabilă bancă din sistem, realizând aproape trei sferturi din câştigul cumulat al primelor zece bănci de pe piaţă, de circa 380 mil. lei, unele dintre acestea având chiar pierderi.
Pe primul semestru din 2010 profitul cumulat de primele zece bănci fusese de 573 mil. euro, adică mai mare cu peste 50%.
"Cred că, într-un mediu economic dificil BRD a demonstrat, în cursul primului semestru, soliditatea modelului de bancă universală şi capacitatea de a genera profit", a declarat Guy Poupet, preşedintele BRD-SocGen.
Cererea redusă de credite a continuat să marcheze afacerile băncii: soldul creditelor pentru persoane fizice este în continuare cu 3% sub nivelul din urmă cu un an chiar dacă a urcat uşor în trimestrul al doilea, până la 16,05 mld. lei. Pe zona corporate, volumul creditelor a urcat cu 1% faţă de nivelul de la sfârşitul lui 2010, până la 15,14 mld. lei.
Totuşi, banca a reuşit să-şi diminueze cu 8% cheltuielile cu provizioanele pe primul semestru, până la 581 milioane de lei.
"Pe fondul unor turbulenţe internaţionale fără precedent cu repercusiuni serioase şi în economia românească, «beneficiind» de un cadru legislativ de multe ori prea permisiv, confruntându-ne nu de puţine ori cu un comportament excesiv din partea anumitor clienţi, banca noastră a reuşit încă o dată să demonstreze viabilitatea şi coerenţa modelului său de business", a comentat Sorin Popa, director general adjunct al BRD SocGen (vicepreşedinte).
El spune că pentru a reuşi să depăşim cu toţii cu bine aceste momente este nevoie, în afară de respectarea echilibrelor macroeconomice, de reconstrucţia încrederii, mai multă toleranţă şi bun-simţ, precum şi de o abordare pozitivă şi fără părtinire la nivelul comunicării prin mass-media.