Retailerii continuă să investească în deschiderea de magazine, deşi consumul scade. Cine sunt câştigătorii crizei în retail – Conferinţă ZF joi, 13 octombrie
Marii jucători din retailul local, precum Kaufland, Carrefour, Cora sau Lidl, au mizat anul acesta pe piaţa românească, investind în expansiune, în ciuda faptului că trendul descendent al consumului a continuat.
De altfel, în ultimii doi ani şi jumătate cele mai mari companii din domeniile alimentar, bricolaj şi îmbrăcăminte au investit circa 1 miliard de euro în deschiderea de noi magazine, în pofida crizei economice şi a consumului în scădere.
Cel mai recent exemplu este discounterul german Lidl, care a deschis la începutul acestei săptămâni 11 magazine construite de la zero şi care are în construcţie alte 17 unităţi. Care sunt perspectivele de viitor şi de ce continuă retailerii să investească sute de milioane de euro pe piaţa locală într-o perioadă în care consumul scade? La aceste întrebări vor încerca să răspundă joi speakerii invitaţi la seminarul "Retailul şi consumul după trei ani de criză: strategii de succes", organizat de Ziarul Financiar.
La această ediţie a seminarului pe retail pe care ZF îl organizează în fiecare an vor participa executivi din retailul cu dominantă alimentară, din retailul de mobilă şi consultanţi.
La evenimentul care va reuni 120 de invitaţi din acest sector, se vor atinge subiecte precum "Cum a schimbat criza comportamentul de consum?", "Care sunt principalii factori care influenţează procesul de achiziţie la români?", "Cât mai scade consumul? Vom mai vedea rate de creştere similare celor din perioada de boom?".
Speakerii, printre care se numără Alexandru Vlad, directorul executiv al reţelei de magazine cash & carry Selgros, cu afaceri de peste 760 mil. euro, Dan Şucu, proprietarul Mobexpert şi preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Thomas Krennbauer, membru în consiliul de administraţie al Devin, cel mai mare îmbuteliator de apă din Bulgaria, şi Adrian Comăneci, manager al companiei de constultanţă şi research Contrast Management Consulting & Training România, vor încerca de asemenea să răspundă la întrebări precum: ce se va întâmpla cu retailul tradiţional şi cum va continua "lupta" mărcile proprii vs. mărcile independente?