Centura Capitalei: Încă 8,7 km vor fi reabilitaţi cu 25 mil. euro
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat un contract de 106,6 mil. lei (24,8 mil. euro) pentru modernizarea a 8,7 km din centura Capitalei. Este vorba de un tronson situat între A1-DN7 (Chitila) şi DN2-A2, către Urziceni, care va fi reabilitat de consorţiul format din firmele Delta ACM 93 (controlată de omul de afaceri Florea Diaconu), Avirt LLC (Azerbaidjan) şi Maxidesign (Marian Daniel Marin şi Nicolae Popescu).
Semnarea contractului este un pas important, având în vedere că deocamdată, Bucureştiul nu are o centură care să o înconjoare integral, în condiţiile în care doar partea de nord a acesteia, în lungime de 20 de kilometri (situată între DN 7 şi DN 2 Voluntari-Chitila) este finalizată, în timp ce lucrările de modernizare a părţii de sud a centurii, între autostrada Soarelui şi autostrada Bucureşti-Piteşti, nu sunt încă gata. În a doua parte a lunii iunie însă, CNADNR a scos la licitaţie şi ultimele două secţiuni ale acestei centuri, estimând că vor costa 424,67 mil. lei (100,4 milioane de euro). Din aceste două tronsoane, unul a fost atribuit deja, cel de 8,6 kilometri, urmând ca pentru ceilalţi 11 kilometri situaţi pe sectorul dintre DN 2 şi autostrada A2 să fie anunţaţi constructorii în perioada următoare.
Lucrările de reabilitare a actualei şosele de centură a Bucureştiului au început pe anumite tronsoane din nordul Capitalei încă din 2007 - între DN 7 (Chitila) şi DN1A (Mogoşoaia) - 3 km, între DN1A (Mogoşoaia) şi DN1 (Otopeni) - 4,8 kilometri, între Otopeni şi Voluntari - 10,2 km, potrivit informaţiilor ZF. Ulterior, în 2008, au fost licitate alte trei tronsoane din centura de sud cu lungimi de 12,5 km, 10 km şi 9,4 km, care vor fi gata în cel mai bun caz în 2012. Lungimea totală a centurii se ridică la 71 km.
Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor are în plan realizarea unei autostrăzi care să împrejmuiască Capitala şi care să asigure conexiunea cu Coridorul IV paneuropean, însă deocamdată acest proiect, ce ar urma să aibă 101 km, nu are finanţare.
Ministrul transporturilor Anca Boagiu a fost în această vară în China pentru a le propune investitorilor asiatici, printre altele, şi construcţia acestei autostrăzi, însă invitaţia a rămas deocamdată fără ecou. Nu este însă pentru prima oară când chinezii ar încerca să se implice în construcţia unei autostrăzi care să înconjoare Capitala, având în vedere că proiectul datează din 2006, când în fruntea Ministerului Transporturilor se afla Radu Berceanu. Astfel, o firmă de construcţii din China a depus la acea vreme o ofertă pentru această şosea, însă nu a corespuns cerinţelor, iar ulterior autostrada a rămas în stadiul de proiect.
Capitalele din ţările din vestul Europei, dar şi din regiune, au deja centuri la standard de autostradă. În Ungaria, spre exemplu, autostrada M0 încercuieşte capitala, conectând capitala ungară Budapesta cu celelalte autostrăzi ale ţării, M1, M7, M6, M5, M4, M3 şi M2. Din totalul de 108 km ai autostrăzii M0, 75 sunt deja finalizaţi, potrivit Allami Autopalya Kezelo, echivalentul maghiar al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.