The Economist merge pe 2 fronturi: are 100.000 de abonaţi online şi vânzări de publicitate pe Internet de 21 mil. euro pe an

Autor: Radu Racu 01.12.2011

La un an după punerea în aplicare a "paywall-ului", adică a taxării accesului la articolele sale, prestigioasa publicaţia britanică de business The Economist raportează 100.000 de abonaţi la conţinutul difuzat pe internet şi tablete. "Nu speram la atâţia şi partea cea mai bună este că cei mai mulţi sunt abonaţi noi", afirmă Nick Blunden, directorul ediţiei online a publicaţiei, citat de Les Echos.

Ca toate publicaţiile de presă scrisă din lume, The Economist caută "Sfântul Graal" care să-i permită să taxeze conţinutul online fără să piardă audienţă şi venituri din publicitatea online. După mai mulţi ani de experimente, săptămânalul britanic a introdus anul trecut o taxă numită "deschisă": utilizatorii au acces gratuit la cinci articole pe săptămână din ediţia tipărită dar şi la graficele sau clipurile video create exclusiv pentru net.

Mai departe, doar abonaţii ediţiei tipărite (975.000, la o difuzare totală de 1,5 milioane de copii pe săptămână) au acces gratuit la conţinutul online. Ceilalţi trebuie să se aboneze la un cost de 29,9 lire sterline pe trimestru (35 de euro) sau 119,9 lire pe an, opţiune aleasă deci de 100.000 de utilizatori. În paralel, audienţa site-ului a continuat să crească într-un ritm de 30% pe an, atingând în octombrie 7,6 milioane de vizitatori unici. Aceasta permite site-ului să obţină încasări din publicitate online de 18 milioane de lire anul acesta (21 de milioane de euro).

Revista a mai lansat în octombrie 2010 aplicaţii de iPhone, iPad şi Android, iar trei milioane de persoane le-au descărcat până în prezent. Dintre acestea, 700.000 sunt utilizatori activi regulaţi. Pe reţelele sociale, The Economist are 880.000 de abonaţi pe Facebook şi 1,3 milioane pe Twitter. Spre exemplu, un articol despre Berlusconi de săptămâna trecută a fost recomandat de 112.000 de persoane pe Facebook. Comunitatea de fani este foarte activă pe Facebook, utimul subiect de copertă primind 350 de comentarii.