Care sunt planurile antreprenorilor de la PostMaster, care au atras Poşta Austriei în acţionariat

Autor: Andreea Mindrila 29.05.2012

Operatorul poştal PostMaster, care activează pe piaţa de distribuţie neadresată a cataloagelor publicitare şi de servicii poştale private şi a atras anul trecut în acţionariat compania naţională de servicii poştale din Austria, estimează că în acest an va obţine o cifră de afaceri de 11 milioane euro, în creştere cu 10% comparativ cu anul trecut.

 

"Acum cinci ani când compania s-a înfiinţat, aveam 20 de angajaţi. În prezent am ajuns la 1.900 de persoane, dintre care 1.700 sunt distribuitori şi avem o flotă de o sută de autoutilitare. În ceea ce priveşte acoperirea naţională, avem 47 de birouri locale, iar capacitatea de acoperire este de 95% din populaţie", spune Mihai Preoţescu, managing partner şi acţionar al companiei.

 

El susţine că 2011 este anul în care compania a ajuns la maturitate, acesta fiind şi momentul când în acţionariatul PostMaster a intrat compania naţională de servicii poştale din Austria Austrian Post Group, prin achiziţia unei participaţii de 26%.

 

În ceea ce priveşte profitabilitatea, PostMaster a înregistrat anul trecut un câştig de 2,2 milioane lei, în creştere cu 10% faţă de rezultatul din 2010. Pentru acest an, spun reprezentanţii companiei, obiectivul este menţinerea ratei de profitabilitate.

 

Creşterea volumului de business al companiei a fost susţinută de câştigarea de noi clienţi în portofoliu, iar Mihai Bălaj, care este de asemenea acţionar şi ocupă funcţia de managing partner, spune că în prezent se poartă negoceri pentru atragerea unor clienţi noi.

 

În portofoliul PostMaster se regăsesc jucători din retail, FMCG, mobilier, servicii financiare sau bricolaj, printre aceştia numărându-se Praktiker, Metro, Cora sau Bancpost.

 

Afacerile firmei s-au menţinut în primele patru luni în aceeaşi linie cu estimările privind volumul businessului pentru întregul an, crescând cu 10%.

 

Reprezentanţii companiei spun că în 2012 PostMaster va realiza investiţii estimate la un milion de euro pentru achiziţia de utilaje şi echipamente specifice acţivităţii pe care o desfăşoară.

 

PostMaster oferă servicii de distribuţie neadresată a cataloagelor publicitare şi de informare, acesta reprezentând cel mai important instrument de marketing direct pentru industriile de larg consum, dar şi servicii poştale - distribuţie adresată, segment pe care se aşteaptă schimbări semnificative odată cu liberalizarea pieţei locale a serviciilor poştale în 2013.

"Suntem pregătiţi să concurăm cu Poşta Română pe aproximativ 80% din teritoriu şi să acoperim 95% din populaţie", spune Preo­ţescu.

 

Potrivit datelor oferite de companie, volumul anual al pieţei de materiale neadresate este de aproximativ 800 de milioane de cataloage, broşuri sau alte informări. Din acesta, reprezentanţii PostMaster spun că îşi adjudecă aproximativ 60%, cu circa 500 de milioane de trimiteri pe an.