Veniturile Publicis, afectate de pierderea unui contract important cu General Motors

Autor: Andreea Mindrila 22.07.2012

Publicis Groupe, al treilea grup de advertising din lume după venituri, a anunţat o încetinire a ritmului de creştere a veniturilor în al doilea trimestru, în contextul în care compania a fost afectată de reducerea cheltuielilor cu publicitatea realizate de clienţii din sectorul farmaceutic şi de pierderea unui contract important cu constructorul auto american General Motors.

Dacă în primele trei luni ale lui 2012 veniturile companiei au crescut 4,1%, în trimestrul al doilea creşterea a fost de doar 1,6%. Totuşi, în această perioadă veniturile obţinute de grupul de publicitate au fost cu 14,3% mai mari comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut, scrie Financial Times.

Maurice Levi, preşedintele şi directorul executiv al Publicis Groupe, spune că principalele cauze ale ritmului redus de creştere sunt pierderea contului General Motors şi diminuarea bugetelor de publicitate alocate de companiile farmaceutice.

El adaugă însă că în trimestrul al treilea veniturile “ar trebui să crească cu rate mult mai apropiate de cele specifice companiei”.

Pentru întregul an grupul de advertising estimează că business-ul va evolua în linie cu competitorii, ceea ce înseamnă o creştere de aproximativ 4%. Potrivit grupului de cercetare de piaţă ZenithOptimedia, o divizie a Publicis, se estimează că în acest an cheltuielile globale cu publicitatea se vor majora cu 4,3%, până la 502 miliarde de dolari.

Bugetele alocate pentru publicitate urmăresc îndeaproape evoluţia nivelului de creştere economică. Fondul Monetar Internaţional previziona la începutul acestui an o creştere economică la nivel mondial de 3,5% în 2012, însă oficialii Publicis au anunţat că se aşteaptă ca estimările să fie revizuite în scădere.

În primul semestru veniturile companiei au fost de 3,08 miliarde de euro. Profitul brut obţinut în aceeaşi perioadă a fost de 384 de milioane de euro, în creştere cu 19,6% comparativ cu anul trecut. Câştigul pe acţiune a fost de 1,28 euro, cu 25% mai mare comparativ cu 2011. Levi a anunţat că estimează o creştere a cheltuielilor cu publicitatea în perioada Jocurilor Olimpice, în special pe partea de TV şi digital.

“Se întâmplă foarte multe în mediul online. Ne putem aştepta să vedem multe comentarii şi reacţii cu privire la performanţa concurenţilor”.

El spune că a fost surprins de preţul ridicat plătit de gigantul media japonez Dentsu pentru achiziţia companiei britanice de publicitate Aegis.

Această achiziţie înseamnă că “pentru prima dată va exista o reţea japoneză globală de media. Dentsu va deveni un jucător global iar concurenţa va deveni mult mai aprigă”.