Kaufland a ajuns al treilea angajator privat după Petrom şi Dacia, cu 11.000 de angajaţi
Retailerul german Kaufland, prezent pe piaţa locală cu o reţea de 75 de hipermarketuri cu politică de discount, a ajuns al treilea cel mai mare angajator privat din economie cu circa 11.000 de angajaţi, fiind devansat doar de cea mai mare companie din România - Petrom - şi de motorul exporturilor locale - producătorul auto Dacia.
Potrivit datelor depuse la Inspectoratul Muncii, la finalul lunii februarie germanii de la Kaufland aveau 11.334 de angajaţi, cu aproape 3.500 mai mulţi decât Carrefour, al doilea cel mai mare angajator din retailul autohton.
La solicitarea ZF, reprezentanţii reţelei germane de hipermarketuri nu au oferit cifra exactă a numărului de angajaţi. "Cifra angajaţilor Kaufland în acest moment depăşeşte 10.300 de persoane", au spus reprezentanţii companiei germane în urmă cu o săptămână.
Oficialii companiei germane nu au răspuns până la închiderea ediţiei de unde apare diferenţa între datele depuse la Inspectoratul Muncii şi cele oferite ZF.
Lanţul de hipermarketuri cu politică de discount şi-a crescut numărul de angajaţi odată cu expansiunea reţelei, care a ajuns în prezent la 75 de magazine, cu patru mai multe decât la începutul anului.
Fiecare magazin Kaufland are în medie 150 de angajaţi, potrivit calculelor ZF.
Cu deschiderile pe care le mai are planificate, în oraşe precum Năvodari, Galaţi, Petroşani şi Bucureşti, retailerul va ajunge la un total de 10-12 magazine inaugurate în acest an, potrivit surselor din piaţă. Prin aceste noi deschideri, Kaufland ar putea angaja alte aproximativ 1.000 de persoane.
Kaufland a urcat anul trecut pe prima poziţie în topul retailerilor moderni din România după ce în cei şase ani de la intrarea pe piaţă a stat în umbră.
Reţeaua germană a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul după ce în 2010 a devansat Carrefour şi în 2011 a detronat Metro Cash & Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul lansării comerţului modern în România.
Kaufland, unul dintre cei mai discreţi retaileri locali, a obţinut anul trecut afaceri de 1,35 mld. euro, cu peste 20% mai mari decât anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2009, potrivit estimărilor ZF. Germanii nu şi-au depus rezultatele aferente anului 2011 la Ministerul de Finanţe. Pentru Metro Cash & Carry, al doilea clasat, anul 2011 a adus scăderea afacerilor la 1,17 mld. euro. Germanii de la Kaufland au mizat puternic pe deschiderea de noi magazine în ultimii trei ani, când consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Astfel, Kaufland a reuşit în perioada 2009-2011 aproape să îşi dubleze reţeaua de magazine.