Canalul sportiv ESPN a plătit 5,6 miliarde de dolari pentru drepturile de difuzare a jocurilor de baseball din SUA

Autor: Andreea Mindrila 29.08.2012
Canalul sportiv ESPN, deţinut de Disney, cea mai mare companie de entertainment din lume, va plăti ligii profesioniste de baseball Major League Baseball (MLB) suma record de 5,6 miliarde de dolari pentru a-şi extinde drepturile de difuzare pentru o perioadă de opt ani. Taxa anuală este aproape dublă comparativ cu suma plătită până acum, scrie Financial Times.
Începând din 2014, contractul garantează drepturile de difuzare ale ESPN şi include drepturile de difuzare la TV şi la radio în SUA şi la nivel internaţional, precum şi acoperire digitală pentru cei care plătesc un abonament.
Evaluată la aproximativ 700 milioane de dolari pe an, valoarea acordului este aproximativ dublă faţă de suma estimată de 360 milioane de dolari pe care ESPN o plăteşte în prezent pentru dreptul de difuzare a jocurilor din MBL.
"Trăim într-o perioadă de aur a sportului. Angajamentul financiar al ESPN faţă de baseball este extraordinar", spune Bud Seling, comisarul MLB.
MLB este în negocieri şi cu alţi radiodifuzori americani. Actualele contracte pentru drepturile de difuzare pe care compania le are cu ESPN, cu Fox deţinut de conglomeratul media News Corp şi cu TBS din portofoliul Time Warner expiră la finalul sezonului 2013.
Sportul continuă să aibă o audienţă foarte ridicată. Sezonul MBL din 2011 a fost vizionat în medie live şi în aceeaşi zi de 6,3 milioane de spectatori, în creştere cu 17% comparativ cu 2010, potrivit companiei de cercetare de piaţă Nielsen.
Marketerii plătesc preţuri mai mari pentru difuzarea reclamelor în timpul transmisiunilor sportive live, pentru că de regulă spectatori nu schimbă canalul pe durata pauzei publicitare, umărind astfel şi reclamele.
Cheltuielile cu publicitatea la TV în timpul programelor MLB s-au ridicat anul trecut la 718,8 milioane dolari, fiind cu 19% mai mari decât în 2010, potrivit Kantar Media, parte a WPP, cel mai mare grup de comunicare la nivel mondial după venituri.
Astfel, reţelele de televiziune plătesc sume mai mari pentru drepturile de difuzare a jocurilor sportive.
National Football League a avut anul trecut o creştere de 65%, când a ajuns la un acord cu trei radiodifuzori americani, estimat la 24 miliarde de dolari.