Profesii

„Adesea sunt promovaţi angajaţii care îi fac cele mai puţine «probleme» şefului şi nu cei mai buni“

„Adesea sunt promovaţi angajaţii care îi fac cele...

Autor: Corina Mirea

13.11.2014, 00:05 508
Companiile susţin, în teorie, că promovează angajaţi în funcţie de performanţă, însă în realitate există destule cazuri în care nu performerii au şansele cele mai mari de a obţine un job mai bun, ci angajaţii care au învăţat să îi facă şefului cât mai puţine probleme, susţine Ryan Ross, vice president în cadrul firmei cu activităţi în domeniul resurselor umane Hogan Assessment Systems.
 
„Una dintre marile probleme ale mediului organizaÅ£ional în general este modul în care se defineÅŸte performanÅ£a. Dacă se referă la contribuÅ£ia pe care fiecare angajat o are la reuÅŸitele companiei este perfect, dar, adesea, nu performerii sunt promovaÅ£i, ci angajaÅ£ii care fac cele mai puÅ£ine probleme managerului pentru că, în ochii săi, performanÅ£a este legată de cât de uÅŸor sau greu se manageriază un subaltern“, explică Ryan Ross, prezent ieri la o conferinţă organizată de compania de consultanţă în resurse umane HART Consulting.
 
În opinia sa, ideea de promovare pe baza carismei pe care o are un angajat este răspândită în multe companii şi mai cu seamă în rândul celor din top management. De altfel, chiar o analiză a Hogan arată că, la nivel global, una dintre caracteristicile care definesc un manager de top este capacitatea de a-i manipula pe cei din jur folosindu-se în mare parte de carismă. De obicei, angajaţii care sunt dornici să primească atenţie au şansele cele mai mari de a ocupa funcţii înalte în companie, chiar dacă nu sunt buni specialişti, pentru că ies în evidenţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO