Profesii

Influenţa candidatului „digital“ asupra proceselor de HR, motivarea angajaţilor care aduc cele mai multe venituri şi schimbarea politicilor de beneficii

 Peste 200 de experţi în domeniul resurselor umane sunt aşteptaţi mâine la cea de-a noua ediţie a evenimentului HR Conference.

Peste 200 de experţi în domeniul resurselor umane sunt aşteptaţi mâine la cea de-a noua ediţie a evenimentului HR Conference.

Autor: Adelina Mihai

24.03.2014, 00:07 360

Ziarul Financiar organi­zează mâine cea de-a noua ediţie a HR Conference, evenimentul anual dedicat experţilor în domeniul resurselor umane, axat pe tema „Ştiinţa de a aduce şi de a păstra cei mai buni angajaţi în companie- mandatul şefilor de HR în 2014“. Conferinţa, care va avea loc la hotelul JW Marriott din Capitală, reuneşte 25 de speakeri care vor vorbi despre tendinţele de pe piaţa muncii în faţa a peste 200 de participanţi aşteptaţi la eveniment.

Ioana Marcu, directorul de resurse umane al operatorului telecom Orange România, va aborda o temă legată de tranziţia HR-ului către era digitală, ce presupune asumarea treptată a unui nou profil al candidatului, care are o deschidere cât mai largă către noile tehnologii şi către aplicaţiile mobile, pregătit să adopte cu uşurinţă utilizarea acestora.

„Conturăm profilul candidatului «digital», care este mereu atent la tot ce se întâmplă în social media, asimilează şi înţelege noile tehnologii, simte nevoia să primească feedback rapid şi constant şi este interesat de acţiuni ce au legătură cu comunitatea din care vine. În plus, se lasă mai degrabă guvernat de principii ce ţin de o structură matriceală şi mai puţin de una ierarhică“, a spus Ioana Marcu, care coordonează politicile de HR pentru circa 2.800 de angajaţi.

Despre provocările pe care le aduce noua generaţie angajaţilor din departa­mentele de HR va vorbi şi Florin Tătaru, Vice President, Human Re­sources& Organization în cadrul distri-buitorului de energie Enel România. În opinia sa, companiile din utilităţi se confruntă cu o serie de schimbări tehno­logice care presupun apariţia unor spe­cia­lizări noi, inexistente până acum în companie. „Scăderea vârstei medii din com­panie prin infuzia constantă de tineri specialişti creează o presiune suplimen­tară asupra sistemelor de resurse umane care trebuie adaptate la nevoi noi, ale «WhY Generation», o generaţie care aşteaptă de la companie o altă abodare, diferită de cea tradi­ţională“, a spus Tătaru. Pe de altă parte, în opinia marilor angajatori de pe plan local, noile generaţii de tineri care au intrat în ultimii ani în câmpul muncii nu au avut competenţe suficient de bine dezvoltate, astfel că firmele s-au impli­cat în pro­grame care să faciliteze in­serţia acestora pe piaţa muncii. Grupul Renault Româ­nia, care are circa 17.000 de angajaţi pe plan local, are în prezent parteneriate cu 15 universităţi din ţară.

„Piaţa muncii din România se confruntă astăzi cu un procent semni­ficativ al şomajului în rândul tinerilor. Compania noastră participă activ la dezvoltarea competenţelor profesio­nale  care să  asigure tinerilor o integrare reuşită la viitorul loc de muncă. Pentru acest lucru, acţionăm pe două axe: cea teoretică, prin contribuţii la adaptarea curriculei universitare şi cea practică, prin programele de internship organi­zate la nivelul Renault România“, a spus Dana Oprişan, directorul de HR al grupului Renault România.
 

Cum atragi, motivezi şi menţii în companie angajaţii care aduc cele mai mari venituri

„Arta şi ştiinţa de a atrage angajaţi valoroşi“, prezentarea pe care o va susţine Oana Ciornei, managing par­tener al firmei de executive search Amrop România, atrage atenţia asupra eforturilor şi investiţiilor pe care trebuie să le facă o companie care vrea să aibă în companie cât mai mulţi angajaţi performanţi. „Vorbim de investiţii, şi nu de costuri, adică de timp dedicat, transfer de cunoştinte, asumarea res­pon­sabi­lităţii, transparenţă, conştiinţă organiza­ţională, apartenenţă, grijă faţă de mediu şi preocupare pentru un scop mai înalt. În contextul actual, talentul în­seamnă echipă, deoarece talentul indi-vidual nu poate exista izolat de restul orga­nizaţiei“, a explicat Oana Ciornei.

Despre strategiile de atragere şi menţinere a celor mai buni specialişti, în condiţiile unui mediu aflat în continuă schimbare şi a unei generaţii (Y) care răstoarnă tiparele HR-ului tradiţional va vorbi şi Mugur Tolici, directorul de resurse umane al Băncii Naţionale, care gestionează politicile de HR pentru 1.800 de angajaţi.

Cum se păstrează în organizaţie angajaţii valoroşi şi cum poate creşte gradul de implicare al acestora, dar şi despre cum ar putea HR-ul controla mai uşor plecările voluntare ale anga­jaţilor – sunt doar câteva dintre temele abordate de Iulia Buciuman, Managing Partner al filialei locale a companiei Talent Keepers, care oferă soluţii pentru creşterea motivării în rândul angajaţilor şi de management al talentului. Şi Annita Pakioufaki, care conduce filiala locală a firmei de executive search Stanton Chase, va vorbi despre modalităţile de evaluare şi de retenţie a angajaţilor performanţi.

Şi tema prezentării susţinute de trainerul Adrian Paraschiv se leagă tot de modul în care companiile îşi pot motiva performerii: „Agile People Deve­lopment - consecvenţă în dezvolta­rea, motivarea şi retenţia oamenilor“.

Motivarea angajaţilor este o mi-siune cu atât mai dificilă în cazul fuziu­nilor, iar despre acest aspect va vorbi Anca Georgescu Aladgem, director executiv Resurse Umane în cadrul  Romtelecom şi COSMOTE România.

„Pentru ca două companii cu istorii şi culturi diferite să devină una unitară, dar mai ales fluentă, ai nevoie să îi pui în valoare cea mai importantă resursă, din perspectiva mea, şi anume oamenii. De aceea, e important să îi motivezi şi să îi ajuţi să arate ceea ce au mai bun, mai ales într-un peisaj care se schimbă permanent“, a explicat ea.
 

Ce beneficii sunt la modă în companiile locale şi câtă libertate au angajaţii în alegerea acestora

În cadrul celei de-a noua ediţii a HR Conference vor fi prezentate şi rezul­tatele unor studii dedicate sectorului HR. Sandra Jitianu, Manager la firma Ensight Management Consulting, va arăta care sunt cele mai importante concluzii ale studiului „Unde se situează HR-ul în România?“, aflat anul acesta la ediţia a treia. Cercetarea, care analizează practicile de HR locale şi tendinţele pentru perioada următoare, a fost realizată pe un eşantion de 54 de companii medii şi mari, care numără împreună 35.000 de angajaţi.

„Care sunt verigile slabe ale siste­mului de management al performan­ţei în practică? În ce arii de resurse umane ar trebui să joace managerii din business un rol activ şi care este percepţia despre cum îşi însuşesc aceştia în realitate rolul? Care sunt zonele din HR pe care managerii şi-au propus să le dezvolte cu prioritate în 2014?“ sunt doar câteva dintre întrebările la care şi-a propus să răspundă Sandra Jitianu în cadrul HR Conference. De asemenea, Daniela Bărbieru, manager în cadrul companiei de consultanţă Mercer (parte a grupului Marsh& McLennan Com­panies), va discuta pe marginea rezulta­telor preliminare ale studiului Mercer – Employee Choice, pe tematică de beneficii, care s-a desfăşurat pentru prima dată şi în România.

Totodată, despre posibilitatea anga­ja­ţilor de a-şi personaliza propriile pachete de beneficii, o practică des întâlnită în majoritatea companiilor din vestul Europei, va avea o prezentare şi Adrian Sârbu, cofondator al platformei Benefit Systems.
 

Ce schimbări pregătesc autorităţile în domeniul HR

O tematică de natură „administra­tivă“ în domeniul HR vor avea Ciprian Dragomir, şeful Inspecţiei Muncii şi Marilena Balabuti, inspector-şef adjunct în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă din Bucureşti, care vor anunţa specialiştii în domeniul resurselor umane despre intenţiile de modificare a Revisalului, softul care ţine evidenţia salariaţilor, dar şi despre situaţiile întâlnite în practică de inspectorii de muncă aflaţi în control.

Cătălin Micu, avocat în cadrul casei de avocatură Zamfirescu, Racoţi& Partners, va aborda în prezentare o serie de aspecte privind reorganizarea perso­nalului organizaţiilor (reorganizarea in integrum, criteriile de selecţie şi reorga­nizarea post aplicare procedură transfer angajaţi).

Printre alte teme abordate de speakerii HR Conference se mai numă­ră tendinţele de pe piaţa muncii, modul în care HR-ul reuşeşte să se impună în top management, dar şi rolul tot mai important pe care îl capătă procesul de mediere.

Adrian Stanciu, CEO al companiei Smartree România, care oferă servicii de salarizare, închiriere de forţă de muncă temporară, administrare de personal şi recrutare, va prezenta realitatea pieţei muncii şi a soluţiilor concrete, cu impact imediat, ce pot fi implementate de companii. 

Adrian Lupulescu, directorul general al producătorului de microprocesoare Freescale Semiconductor, va vorbi despre parteneriatul strategic dintre CEO şi HR, prin prisma experienţei sale, care a inclus atât poziţii de top în departamentul de resurse umane, cât şi de general management. Despre rolul medierii conflictelor din organizaţii va vorbi Bruno Demaille, mediator şi proprietar al companiei Rotoraplan.

Detalii despre agenda evenimentului, speakerii şi modalităţile de înregistrare sunt disponibile pe www.evenimente.zf.ro, secţiunea HR Conference

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO