Profesii

Junior Achievement: Cursurile de antreprenoriat îi învaţă pe elevi să fie angajaţi mai buni

Junior Achievement: Cursurile de antreprenoriat îi...

Autor: Corina Mirea

09.11.2015, 00:04 358

Tinerii din România ar putea să îşi găsească mai uşor un loc de muncă şi apoi să îl şi păstreze mai mult dacă în perioada de învăţare ar beneficia de ore în plus de antreprenoriat în şcoală. Ca materie de bază, ca opţional sau ca activitate extraşcolară, antrepre­noriatul ar trebui să fie o prioritate în educaţia elevilor, liceenilor şi a studenţilor pentru că îi învaţă să identifice problemele, să vină cu soluţii şi să aibă iniţiativă, competenţe care pentru orice angajator sunt un criteriu decisiv în recrutare.

„Antreprenoriatul este un element de bază în educaţia tinerilor, îi face să ia decizii de viaţă şi pro­fesionale mai bune, în cunoştinţă de cauză. Noi nu pregătim tinerii pentru ca ei să se facă antreprenori, ci îi pre­gătim în special pentru a deveni an­gajaţi mai buni. Este adevărat că mulţi îşi doresc să aibă propria afacere când termină liceul sau facultatea, dar mai important este că învaţă să vadă proble­mele şi să vină cu soluţii. Mai mult, învaţă să îşi dea seama dacă au sau nu calităţile şi informaţiile nece­sare pentru a deveni antre­prenori”, susţine Dorin Călin, senior program manager al fundaţiei cu activităţi în domeniul educaţiei Junior Achievement Ro­mânia (JA România). Organizaţia este filiala locală a reţelei de edu­caţie nonprofit JA Worldwide, înfiinţată în anul 1993, şi are ca scop principal dez­voltarea programelor de educaţie axate pe antreprenoriat, la nivel de „masă” a populaţiei tinere.

Anual, mai mult de 280.000 de tineri urmează cursuri de tip „learning by doing” dezvoltate de organizaţie şi im­plementate în parteneriat cu Ministerul Educaţiei fie ca materie opţională în şcoli, fie în timpul unor programe precum Şcoala Altfel. Printre proiectele de educaţie ale JA Ro­mânia se numără acti­vităţi de „job shado­wing”, discuţii cu oameni de afaceri sau competiţii la care tinerii participă cu idei de business aplicabile în piaţa reală („JA Com­pania Anului”).

„Elevii, liceenii au nevoie de programe care să îi pună în contact cu mediul real din piaţă. Nu de puţine ori s-a întâm­plat să avem tineri înscrişi în programele de «job shadowing» care, după ce au petrecut o zi într-o companie sau într-o instituţie unde credeau că ar vrea să lucreze, s-au răzgândit. Este o acţiune foarte im­portantă pentru ei deoarece este păcat să faci patru ani de contabilitate când tu ştii că ţi-ai dori să faci altceva sau că ţi s-ar potrivi o altă meserie. Este timp pierdut”, mai spune Dorin Călin. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO