Profesii

Oana Pascu, fondator, Complice.ro:Nu mai suntem în epoca în care unitatea echipei era un dat. Înainte era suficient să mergem într-un team building pe an. Acum efectul dispare mult mai repede

Oana Pascu, fondator, Complice.ro:Nu mai suntem în epoca...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

28.03.2024, 14:45 57

Oana Pascu, fondatoare al Complice.ro, magazinul online ce oferă o serie de pachete de experienţe pentru persoane fizice şi companii, spune că firmele trebuie să vină în faţa angajatului cu recunoaşterea performanţelor, dar şi în momentele cheie din viaţa profesională, dar ş personală. 

"Există două direcţii pentru angajaţi acum şi ele sunt cumva relevate şi de două studii. Grate Place to Work spune că cel mai important driver pentru un angajat este recunoaşterea la locul de muncă. Iar un studiu Deloitte spune că peste jumătate din angajaţi au ca principală preocupare creşterea stesului la locul de muncă, adică pe final de săptămână atunci când ne simţim copleşiţi. Şi atunci experienţele pe care angajatorul le oferă vin în aceste două direcţii. O dată îşi doresc să recunoască angajatul şi în al doilea rând să-i coboare nivelul de stres. Şi putem vorbi inclusiv de experienţe cu adrenalină pentru că fiecare îşi reduce stresul în felul lui, Eu mă duc la masaj, altcineva se duce să zboare cu parapanta, altcineva merge pe circuit cu o maşină puternică. Momentele cheie în care vrem să marcăm sau să venim în faţa angajatului sunt de obicei când vrem să-i recunoaştem performanţa, când vrem să fie văzuţi şi validaţi, inclusiv atunci când au împlinit 10-15 ani în companie sau în momente importante din viaţa de familie", a declarat Oana Pascu în cadrul ZF HR TRENDS. 

Ce a mai spus ea:

Complice este egal cu experienţe şi experienţele sunt folosite de către companii în două direcţii. Odată la nivel individual şi odată la nivel de echipă. Deci o dată vrem să ţinem oamenii şi o dată vrem să-i ţinem uniţi. Dacă ne uităm la nivel individual, companiile au o viziune din ce în ce mai holistică, să îi facă pe angajaţi să se simtă bine dincolo de program sau de aria geografică a biroului pentru că fiecare angajat încearcă să-şi atingă starea de bine în stilul propriu. 

Middle managementul are misiunea de a ţine echipele unite şi cumva în 2024 nu ar mai trebui să vornim de middle management ci middle leadership.

Dacă vorbim de echipe, rolul experienţelor au rolul de a crea acea conexiune între oameni dar şi de a creşte energia şi inovaţia. Există experienţe pe care le implementăm în echipe mici precum cine olfactive sau experienţe pe care le integrăm în evenimente mai mari precum ateliere de gătit, căutări de comori etc. Nu mai suntem în epoca în care unitatea era un dat. Înainte era suficient să mergem într-un team building, acum efectul dispare mai repede. Şi multe organizaţii includ experienţele într-un calendar. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO