Profesii

Up România: Numărul tichetelor cadou oferite de companii la începutul primăverii va creşte cu 20%

Up România: Numărul tichetelor cadou oferite de...

Autor: Cristina Bellu

09.02.2017, 12:40 4284

Anul acesta este estimată o creştere de 20% în ceea ce priveşte acordarea de către companii a tichetelor cadou pentru salariate, la începutul primăverii, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Up România, una dintre principalele companii furnizoare de produse şi servicii de motivare a angajaţilor.

“2017 ar fi al doilea an consecutiv marcat de o majorare consistentă a bugetelor alocate de către companii cadourilor pentru salariate la începutul primăverii. O analiză a ultimilor doi ani arată că numărul tichetelor cadou oferite de 8 martie a crescut în 2016 cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, când s-au înregistrat creşteri de doar 10% comparativ cu 2014.”

Dinamica pozitivă înregistrată în ultima perioadă în rândul companiilor este dată de evoluţia generală a economiei, dar şi de introducerea stimulentelor fiscale pentru tichetele cadou prevăzute de noile măsuri ale Codului Fiscal aplicate din 2016, este de părere Elena Pap, directorul general al Up România.

În acest sens, fiecare angajată poate primi de 8 martie tichete cadou, iar pentru valori de până la 150 de lei, compania nu plăteşte contribuţii salariale şi patronale, iar angajata nu plăteşte impozit pe venit. În plus, valorile aferente tichetelor cadou sunt considerate cheltuieli sociale, iar acestea sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, până la 5% din fondul de salarii brut anual.

Tichetele cadou pot fi acordate de orice companie, indiferent de mărimea acesteia, chiar şi dacă aceasta are doar un angajat.

Potrivit datelor Up România, în top cinci sectoare de activitate în care activează companiile care acordă tichete cadou se găsesc industria (33%), comerţ (25%), non-profit (9%), servicii (7%), construcţii şi imobiliare (6%).

În ceea ce priveşte aprecierea acestui tip de beneficiu extra salarial la nivelul ţării, Bucureşti si Ilfov, Satu-Mare, Cluj, Braşov, Argeş, Timiş, Prahova, Hunedoara, Iaşi şi Mureş, distribuie 59% din totalul tichetelor cadou vândute.

Companiile din regiunea Bucureşti si Ilfov ocupă primul loc la nivel de distribuţie pe regiuni (25%), urmate de companiile din regiunile N-V (16%), Centru (12%) şi N-E (11%).

În acest moment, 64% dintre companiile care acordă beneficii salariale sub formă de tichete de masă acordă şi tichete cadou.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO