Suplimente

Modpack System construieşte un cap de pod al businessului românesc în Cehia, în care vede o rampă de lansare către Occident

Valentin Mălăescu, CEO al Modpack System: „Am ales Cehia deoarece economia acestei ţări este orientată către exportul masiv în UE şi în special către Germania. De asemenea, economia cehă este una dintre cele mai performante din Europa Centrală.“

Valentin Mălăescu, CEO al Modpack System: „Am ales Cehia deoarece economia acestei ţări este orientată către exportul masiv în UE şi în special către Germania. De asemenea, economia cehă este una dintre cele mai performante din Europa Centrală.“

Autor: Bogdan Cojocaru

26.09.2014, 00:05 591

Modpack System, specia­li­za­tă pe servicii de am­ba­lare industrială, este o firmă înfiinţată în 2007 la Ploieşti cu capital în în­tre­gime românesc şi are ambiţia să devină un cap de pod al businessului românesc în Cehia în condiţiile în care amprenta oamenilor de afaceri români este slabă acolo. În România firma are aproximativ 80 de angajaţi şi ţinteşte pentru acest an o cifră de afaceri de trei milioane de euro.

Planurile pentru Cehia, unde Modpack este prezentă de doi ani pe cont propriu, iar din august printr-un parteneriat cu o firmă lo­cală şi o investiţie „substanţială“, prevăd un personal de 20 de angajaţi şi o cifră de afa­ceri de un milion de euro în maximum un an.

Dar de ce Cehia? „Am ales Cehia deoa­rece economia acestei ţări este orientată către exportul masiv în Uniunea Euro­peana şi în special către Germania. De asemenea, economia cehă este una dintre cele mai performante din Europa Cen­trală. Cehia s-a dovedit a fi unul dintre cele mai prospere state postcomuniste, cu  creşteri economice de peste 6% anual în cei trei ani de dinaintea izbucnirii recen­tei crize economice“, spune într-un interviu acordat ZF Valentin Mălăescu, directorul general al Modpack System.

Firma a intrat pe piaţa cehă fără niciun ajutor din partea autorităţilor. Domnul Mă­lăescu s-a bazat mai ales pe experienţa proprie în businessul ceh. El a lucrat anterior în companii multinaţionale cu ac­ti­vi­tăţi în Cehia, iar aceasta i-a facilitat pă­trunderea pe piaţa cehă printr-un parte­ne­riat româno-ceh.

Activitatea pe piaţa cehă nu este lipsită de dificultăţi. „În Cehia ne confruntăm cu lipsa promovării firmelor străine de către ofi­c­ialităţile locale, comparativ cu promo­va­rea mult mai bună pe care o fac oficia­li­tăţile în România pentru promovarea in­ves­tiţiilor cu capital ceh“, a spus Mă­lăescu.

Cu toate acestea, Modpack trece prin cea mai bună perioadă din istoria sa de şapte de ani, asigură directorul firmei. Operaţiunile din România au fost recent mutate printr-un proiect de un milion de euro care constă în achiziţia unei hale industriale moderne, extinderea supra­fe­ţelor construite şi reteh­no­logizare. La sediul nou, firma dispune de 4.000 de metri pătraţi pentru producţie, depozitare şi alte activităţi logistice şi de 500 de metri pătraţi de spaţiu pentru birouri. Investiţia ar trebui să ducă la creşterea cu 25% a capacităţii de producţie.

În prezent firma are trei puncte de lucru în ţară, două la Ploieşti şi unu la Cluj.

Modpack oferă soluţii de ambalare in­dus­­trială cu un grad ridicat de persona­li­zare, printre altele pentru operaţiuni de export şi mutare industrială. Produsele şi ser­viciile oferite de firmă acoperă toate tipurile de transport, rutier, maritim şi aerian. De ase­me­nea, firma îşi produce propriile am­balaje, iar serviciile şi le prestează cu logis­tica şi personalul proprii. Printre clienţii Modpak se numără nemţii de la Siemens, francezii de la Schneider, Michelin, Areva şi Alstom, italienii de la Pirelli, americanii de la General Electric sau Ford România. Serviciile firmei sunt utile companiilor care şi-au externalizat serviciile în străinătate.

Cât despre viitor, planurile sunt ambi­ţioase. Obiectivul firmei este ca în următorii ani să ajungă în plutonul fruntaş al companiilor de profil din Europa. „Misiunea noastră constă în dezvoltarea afacerii în România, Cehia, dar şi pe alte pieţe favorabile din Europa.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO