ZF 15 minute cu un antreprenor

Lucian Marinescu, membru CA în cadrul Grand Hotel Bucharest, a intrat în retail prin deschiderea unui magazin Simmons, brand internaţional care comercializează saltele

03.01.2023, 11:04 Autor: Miruna Diaconu

Lucian Marinescu, consultant în turism şi membru în Consiliul de Administraţie al hotelului Grand Hotel Bucharest, fostul Intercontinental, a intrat pe segmentul de retail prin deschiderea unui magazin sub brandul internaţional Simmons, care se ocupă cu vânzarea de saltele pentru hoteluri şi clienţi privaţi.

„În industria hotelieră, de care mă ocup de mai mulţi ani, unul dintre lucrurile pe care le fac este dotarea şi echiparea hotelurilor, inclusiv cu saltele. Iar pe acest segment, eu lucrez cu brandul Simmons de multă vreme. Simmons este una din companiile care are la nivel global contracte cu marile lanţuri hoteliere. Împreună am lucrat şi am echipat mai multe hoteluri din România”, spune Lucian Marinescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Acesta este primul magazin sunt acest brand deschis în România. Antreprenorul spune că negocierile cu reprezentanţii companiei au durat circa un an, iar una dintre cele mai dificile discuţii a fost legată de alegerea spaţiului potrivit.

„În marile oraşe europene, comerţul stradal funcţionează foarte bine şi Simmons se promovează aşa. Referitor la piaţa din Bucureşti, am ajuns la concluzia că sunt foarte puţine locuri în care funcţionează comerţul stradal. Consumatorii din România preferă alt tip de spaţii pentru cumpărături. Ei caută locuri amplasate într-o zonă rezidenţială-comercială. Pentru magazinul Simmons, care vinde produse premium, a trebuit să mergem într-o zonă similară”, explică Lucian Marinescu.

Magazinul se află în zona de nord a Capitalei şi are o suprafaţă de 130 de metri pătraţi. Investiţia totală a ajuns la circa 100.000 de euro, spune antreprenorul. Produsele din cadrul magazinelor Simmons sunt destinate clienţilor privaţi, fiind diferite de cele utilizate în cadrul hotelurilor.

În spaţiul din Bucureşti există opt modele de saltele cu diferite fermităţi, materiale sau înălţimi. Preţul unei saltele pentru un pat matrimonial porneşte de la 2.000 de euro şi poate ajunge şi la 5.000 de euro.

Simmons este o companie cu o experienţă de peste 150 de ani, sediul central fiind în Paris, Franţa.

Lucian Marinescu îşi doreşte ca în primul an de activitate magazinul să ajungă la o cifră de afaceri de 300.000 euro.

„Pe de altă parte, avem aşteptări şi legate de imagine. Vrem ca acest magazin şi aceste produse să devină referinţe atunci când oamenii se gândesc de unde să îşi cumpere o saltea.”

În discuţiile avute cu reprezentanţii Simmons, Lucian Marinescu a vorbit şi despre dezvoltarea în alte oraşe ale ţării, dar şi alte ţări din regiune, brandul neavând o prezenţă în această zonă a Europei.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor