ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ana Tanasă, cofondator Ototo: Sunt categorii unde nu ne dorim să facem import şi ne axăm pe furnizori locali

27.05.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Ototo este un supermarket şi cafenea, un concept pentru branduri mici şi independente din zona de food, cafea de specialitate, băuturi şi nu numai. 

Ototo, un magazin deschis în luna februarie a acestui an în Piaţa Amzei din Bucureşti, a ajuns deja la 270 de branduri româneşti şi internaţionale din zona de food, cafea de specialitate, birotică, rechizite, literatură, un porfofoliu de produse care are în spate 130 de furnizori în prezent.

„Ototo înseamnă fratele mai mic în japoneză, inclusiv partea de design este inspirată din retailul japonez. Raportul de relaţie pe care l-am gândit noi cu partenerii noştri este că nu existam dacă ei nu existau înainte, considerăm că ei au făcut partea grea, au intrat pe o piaţă saturată de branduri pe care lumea le cunoaşte deja“, spune Ana Tanasă, cofondatoare a Ototo, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Ceea ce încearcă Ototo să facă este să aducă la un loc branduri independente cărora să le ofere vizibilitate în magazine. În prezent, pe rafturile Ototo se află circa 270 de branduri, iar numărul acestora este în creştere. Ana Tanasă spune că au parteneri circa 130 de furnizori, iar mai bine de jumătate dintre aceştia sunt locali. „Am încercat pe categoriile pe care am considerat că există suficient de mulţi furnizori locali cât să acopere nevoia consumatorilor, mai multe paliere de preţ, mai multe tipuri de produse să aducem exclusiv de la furnizori locali. Avem câteva categorii de produse în care nu doar că ne-am axat pe furnizori locali, dar nu ne dorim să facem import, cum sunt berea artizanală sau cafeaua.“

„Avem opt colaborări cu prăjitorii de cafea şi mai bine de 30 de etichete pe care le punem pe raft“, explică antreprenoarea.

Însă, la anumite categorii de produse Ototo apelează la furnizori externi cum ar fi produsele funcţionale din categoria alimentaţiei alternative.

Ana Tanasă spune că producătorii locali sunt foarte deschişi la a colabora, astfel că mulţi nu şi-au găsit locul pe rafturile marilor lanţuri de retail şi de multe ori erau nevoiţi să îşi vândă produsele doar la târguri sau pe platformele online. Însă, mai reticenţi au fost distribuitorii care sunt obişnuiţi cu volume mari şi în acest caz a fost nevoie de o muncă de convingere.

Antreprenoarea spune că se gândeşte să mai deschidă un astfel de magazin în Bucureşti, însă pe viitor nu exclude extinderea şi în alte oraşe ale ţării. Cu toate acestea, nu vor să deschidă un magazin online moementan, pentru că va fi nevoie să le ofere clienţilor aceeaşi experienţă pe care o pot avea în magazin.

„Zilele de weekend sunt mai aglomerate şi am avut această surpriză la deschidere când ne pregăteam pentru un soft opening de 20-30 personae, prieteni pe care i-am chemat noi şi au trecut pragul Ototo în ziua deschiderii 500 de persoane, iar acum variază în funcţie de diferiţi factori, sunt între 200 şi 600 de oameni care intră zilnic în locaţie“, adaugă Ana Tanasă.

Pe lângă partea de magazin, Ototo are şi o cafenea în acelaşi loc, astfel încât să ofere o experienţă completă cumpărătorului. Oamenii care ajung la Ototo pot testa diferite tipuri de cafea, făcându-şi încet încet loc şi pe piaţa de cafea.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor