Strauss România, producătorul mărcilor de cafea Doncafé şi Fort, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 213 mil. lei (48 mil. euro), în scădere cu 9% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie şi de Ministerul de Finanţe.
„Este vorba de o falsă scădere în valoare. Toată această falsă scădere a cifrei de afaceri în valoare, volumele fiind similare cu cele din 2012, vine din reducerea preţului de achiziţie al cafelei în 2013 ca materie primă — lucru sesizabil imediat prin scăderea preţului la raft pe toată durata anului 2013. Acest lucru este valabil pentru toţi jucătorii din industrie“, a declarat pentru ZF Marius Meleşteu, general manager al Strauss South Central Europe, care are o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum.
Anul trecut, preţul cafelei verzi a scăzut din cauza stocurilor mari pe care companiile şi le-au făcut temându-se de creşterea consumului şi de scăderea producţiei de cafea verde.
Singura companie din industrie care a comunicat datele pe 2013 către ZF, Cafea Fortuna, controlată de antreprenorul român Constantin Moroianu, a avut o creştere a cifrei de afaceri de 6%, la 133 mil. lei.