♦ Creşterea gradului de intermediere financiară ar putea reprezenta şi o consecinţă a recâştigării încrederii de către sistemul bancar.
Băncile au încercat să impulsioneze creditarea prin dobânzi promoţionale, ceea ce înseamnă un cost mai redus la creditele accesate de clienţi, dar în acelaşi timp această acţiune ar putea reprezenta şi o tentativă de recâştigare a încrederii consumatorilor, a spus Alin Iacob, preşedintele Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF), pentru ZF.
„Orice reducere de costuri va contribui la creşterea creditarii. Din punctul nostru de vedere, noi am fost susţinătorii plafonării dobânzilor, iar băncile, fără să fie legea în vigoare vin cu oferte de creditare la dobânzi mai reduse. Acest lucru arată că există o rezervă care poate fi activată la nevoie. În ultima perioada Banca Transilvania şi Raiffeisen au fost printre băncile care au venit cu oferte promoţionale“, a explicat Alin Iacob.