Engie România, cel mai mare jucător din piaţa locală a distribuţiei şi a furnizării de gaze naturale, a terminat 2018 cu venituri consolidate de 1,23 de miliarde de euro, în creştere de la nivelul de 1,05 miliarde de euro din 2017.
Datele financiare sunt incluse în raportul anual pe 2018 prezentat recent de grupul francez Engie.
Potrivit aceleiaşi surse, Engie România a terminat 2018 cu un profit net de 87 de milioane de euro, faţă de cele 74 de milioane de euro din 2017.
Printre factorii care au contribuit la această creştere se numără vânzări mai mari pe piaţa energiei din România, extinderea portofoliului de soluţii conexe, dar şi evoluţia pozitivă a preţului gazelor şi al energiei în zona de retail.
Engie a ajuns la un portofoliu de peste 25.000 de clienţi pe piaţa energiei, acolo unde, potrivit celor mai recente date, controlează deja 3,6% din piaţa concurenţială a furnizării de electricitate. Gazul natural rămâne însă activitatea de bază a companiei de utilităţi, Engie având peste 1,7 milioane de consumatori conectaţi la infrastructura de gaze.
Anul trecut bugetul de investiţii al Engie România a fost de 70 mil. euro, cea mai mare parte din acesta, 50 mil. euro, fiind destinate zonei de reţele.
Pentru 2019 însă, într-un interviu publicat în cea mai nouă ediţie a Anuarului ZF Energie, Eric Stab, CEO & preşedinte al Engie România, spunea că firma va avea o abordare prudentă pe fondul schimbărilor fiscale introduse prin OUG 114 şi prin noua perioadă de reglementare 2019-2023.