ZF 24

Chinezii de la Lenovo au în plan achiziţii din industria PC şi smartphone

Chinezii de la Lenovo au în plan achiziţii din...

Grupul chinez Lenovo, cel mai mare producător de PC-uri la nivel mondial, este interesat să se extindă pe piaţa smartphone-urilor şi a computerelor personale prin achiziţii, după creşterea puternică a profitului în trimestrul al doilea datorită majorării cotei de piaţă la majoritatea produselor.

Astfel, profitul Lenovo a urcat cu 23% în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 141,4 milioane de dolari la 173,9 milioane de dolari, compania câştigând cotă de piaţă atât în zona PC-urilor, cât şi pe smartphone-uri şi tablete, transmite Bloom­berg.

Rezultatul raportat de Lenovo pentru al doilea trimestru a fost peste aşteptările analiştilor, care estimau un profit net de doar 166 mi. dolari. După anunţul rezultatelor financiare, acţiunile Lenovo au crescut cu 2%, la 7,72 dolari, notează agenţia Thomson Reuters.

„Vedem cu siguranţă oportunităţi şi în zona PC, şi în cea a telefoanelor. Industria traversează o perioadă de consolidare, deci ar trebui să profităm de această oportunitate dacă vom găsi o ţintă bună pentru preluare“, a declarat directorul general al Lenovo, Yang Yuanqing. El a refuzat să precizeze ce companii ar fi în atenţia Lenovo.

Surse apropiate companiei au declarat în luna mai că grupul chinez ar fi discutat preluarea diviziei de servere a IBM, însă negocierile au eşuat deoarece cele două părţi nu s-au înţeles la preţ.

Producătorul canadian de smartphone-uri BlackBerry a anunţat că ia în calcul mai multe opţiuni strategice pentru viitorul companiei, inclusiv eventuale oferte de preluare.

Yang a refuzat să comenteze dacă grupul Leno­vo este interesat de active ale IBM sau BlackBerry.

În timp ce piaţa PC-urilor traversează o perioadă dificilă, cu scăderi abrupte ale vânzărilor de la un an la altul, Lenovo a investit masiv în dezvoltarea de smart­phone-uri şi tablete, atacând clientela Apple şi Samsung Electronics. Vânzările de smartphone-uri ale Lenovo au crescut de peste două ori în T2 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 11,4 milioane unităţi.

Veniturile companiei au urcat cu 9,7% în perioada analizată, la 8,8 miliarde de dolari.

Lenovo, care a achiziţionat divizia de PC-uri a gigantului IT american IBM în 2005, a avut în al doilea trimestru o cotă de piaţă globală de 16,7%, în creştere faţă de cota de 15% înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor companiilor de cercetare de piaţă Gartner şi IDC, notează The Wall Street Journal. Astfel, Lenovo a devenit pentru prima oară lider pe piaţa de profil, detronând compania americană Hewlett-Packard.

Avansul chinezilor de la Lenovo pe piaţa de PC-uri vine într-o perioadă în care vânzările de pe piaţa de profil s-au redus în al doilea trimestru cu 11,4%, potrivit datelor IDC, respectiv cu 10,9%, conform Gartner, aceasta fiind a cincea scădere trimestrială consecutivă. Datele reprezintă dovada schimbărilor structurale din piaţa de calculatoare, tot mai multe persoane preferând să cumpere tablete şi smartphone-uri în locul PC-urilor.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.08.2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO