Companiile de asigurări preferă să gestioneze intern suspiciunile sau tentativele de fraudă, prin departamente specializate, piaţa externalizării acestor servicii fiind încă la început, potrivit informaţiilor transmise de asigurători şi de firmele de consultanţă.
Jucători importanţi din piaţă precum Omniasig, Generali, Carpatica, Euroins, AXA Asigurări sau Metropolitan Life se bazează pe departamentele interne în gestionarea problemelor legate de fraudele care apar la plata daunelor, iar uneori, în cazuri excepţionale, recurg şi la experţi externi. Forensic Consultancy, una dintre firmele specializate în detectarea fraudelor, afirmă însă că printre clienţii pe care a reuşit să-i convingă să plătească până la 250.000 de euro pe un program software specializat este şi o companie de asigurări.
„În cadrul companiei noastre există un departament de investigaţii speciale, care se ocupă de prevenirea şi combaterea fraudelor externe. Pe anumite cazuri de fraudă sau tentative de fraudă, în funcţie de complexitatea cazului implicăm experţi externi, firme de loss adjuster (specializate în managementul dosarelor de daună - n. red.)“, a declarat Adrian Marin, CEO al Generali, care spune că în cadrul departamentului de investigaţii speciale lucreză nouă angajaţi.
Valoarea anuală a fraudelor din asigurări se ridică la aproximativ 10% din totalul cheltuielilor cu daunele înregistrate de companiile asigurări, potrivit unor declaraţii recente ale directorului general al AXA România, Violeta Ciurel. Astfel, la nivelul companiilor locale de asigurări pierderile generate de fraude s-ar situa la 120 milioane de euro, dat fiind volumul despăgubirilor de circa 1,2 miliarde de euro înregistrat anul trecut.