ZF 24

De ce sunt biletele la CFR Călători mai scumpe decât cele de la autocar dacă durata călătoriei este mai mare?

De ce sunt biletele la CFR Călători mai scumpe decât...

Autor: Mirabela Tiron

16.07.2014, 13:15 8137

Preţurile biletelor pentru călătoriile în ţară cu CFR Călători sunt mai mari decât cele ale transporta­torilor rutieri privaţi care operează curse pe aceleaşi rute cu  trenurile, deşi durata călătoriei pe calea ferată este mult mai mare decât cea cu autocarul sau microbuzul. Bucureşti-Sibiu, Cluj-Napoca –Suceava sau Bucureşti-Tulcea sunt doar trei exemple de rute pe care călătoriile cu trenul sunt mai scumpe decât cele cu autocarul.

„Să mergem cu trenul? Pe Bucureşti- Sibiu preţul la tren este dublu ca la autocar, iar în tren din ce în ce mai des beţivi, mizerie, condiţii ca în lumea a treia“, arată un comentariu postat de Cătălin F. pe pagina de Facebook a campaniei  ZF „Opriţi dezastrul de la calea ferată“.

Preţul unui bilet întreg la tren pe ruta Bucureşti-Sibiu este de 75 de lei (loc în vagon de clasa a II-a), durata călătoriei fiind de cinci ore şi 40 de minute. Tot 75 de lei este tariful unui bilet întreg pe ruta Bucureşt-Sibiu (prin Copşa Mică), deşi durata călătoriei  este de şapte ore şi jumătate. Cu autocarul, tariful unui bilet pe această rută este şi de 50 de lei, iar durata călătoriei este de patru ore şi jumătate, după cum arată datele de pe site-ul autogari.ro.

Mai mulţi transportatori rutieri operează pe această rută.

Un alt cititor, Rareş G, spune că nu mai merge cu trenul din cauză că pe ruta Cluj-Napoca - Suceava se fac şi opt ore, în timp ce cu maşina parcurge această distanţă în cinci ore. Pe ruta Cluj-Napoca-Suceava (322 de kilometri pe calea ferată) tariful biletului de tren InterRegio este de 75,5 lei, deşi dis­tanţa dintre aceste două destinaţii este parcursă în aproape şapte ore, arată datele oficiale de pe infofer.ro. Dacă se adaugă şi întârzierile, se poate ajunge la o durată de opt ore a călătoriei. Cu autocarul această rută este parcursă în şase ore, iar preţul biletului este de 65 de lei, potrivit informaţiilor transmise de un reprezentant al transportatorului privat rutier Petdor.

Un alt cititor al ZF se plânge într-un comentariu postat pe pagina de Facebook că deşi tarifele la tren au crescut, compania nu oferă de aceşti bani niciun serviciu în plus, iar în tren nu se văd condiţii mai bune.

„De şase ani circul pe ruta Bucureşti-Timişoara cu trenul la vagonul de dormit. În general trenul are cam 30 de minute întârziere, cură­ţenia este aşa şi asa, vagoane vechi, tapiţerie veche, bilete tot mai scumpe, deşi nu primesc nimic în plus pentru asta. Cu autocarul este puţin mai ieftin, dar foarte obositor, stai mereu cu ochii pe bagaje să nu plece alţii cu ele într-una din opriri, per total nu merită. Rămâne doar CFR-ul care sper să ofere servicii mai bune pentru banii pe care îi cer“, spune Lavinia.

Un bilet de tren pe ruta Bucureşti-Timişoara (533 de kilometri de cale ferată) costă 105 lei la clasa a doua, durata călătoriei fiind de opt ore şi jumătate.

Cu autocarul distanţa de pe această rută este parcursă într-un timp mai mare, 11 ore şi jumătate, preţul unui bilet variind între 79 de lei şi 85 de lei în funcţie de compania privată de transport rutier.

Pentru a stimula traficul de pasageri CFR Călători acordă reduceri de 10% pentru biletele cumpărate cu şase zile înainte de data călătoriei şi reduceri de 25% pentru biletele cumpărate cu peste 21 de zile înainte de călătoria propriu-zisă. „Reducerea pentru cumpărarea cu anticipaţie se cumulează cu reducerea de 5% acordată pentru toate biletele cumpărate online“. CFR Călători a introdus recent pe ruta Bucureşti-Constanţa, modernizată cu un miliard de euro, trenuri care circulă fără opriri intermediare şi care ajung în două ore la destinaţie. Oficialii CFR Călători nu au răspuns la solicitarea ZF cu privire la politica tarifară pe care o practică,

 

CFR SA alocă 318.000 de euro pentru reparaţii în patru staţii de cale ferată

Compania CFR SA, care administrează reţeaua de de cale ferată, va organiza pe 4 august o licitaţie deschisă pentru lucrări de reparaţii în vederea ridicării restricţiilor de viteză în patru staţii de cale ferată de pe raza de activitate a Sucursalei Regionale Constanţa. Lucrările de reparaţii se vor executa în staţiile Constanţa Port Gr. B, Palas Gr. A, Medgidia Gr A şi Tulcea Mărfuri şi nu vor avea implicaţii în circulaţia trenurilor de călători de pe magistrala Bucureşti - Constanţa.  Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 1,4 milioane lei (318.000 euro) fără TVA iar sursa de finanţare o reprezintă fondurile de la bugetul de stat.

 „Lucrările vor consta în înlocuirea pieselor metalice sau a aparatelor de cale, a traverselor speciale din lemn, care nu mai corespund din punct de vedere tehnic, precum şi în rectificarea ecartamentului şi a nivelului solului“, au transmis oficialii CFR SA. Durata de valabilitate a contractului este de 30 de zile de la atribuire, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut.

Comentează starea sectorului feroviar şi propune soluţii pentru îmbunătăţirea acesteia pe pagina special creată pe Facebook

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO