ZF 24

Dezastru pe piaţa băuturilor spirtoase: consumul s-a contractat cu 36% la nouă luni şi nici sărbătorile nu ar putea „resuscita“ piaţa

Jucătorii de pe piaţa băuturilor spirtoase sunt rezervaţi în a face estimări în ceea ce priveşte consumul de anul viitor deoarece totul depinde de nivelul accizei la alcool de anul viitor

Jucătorii de pe piaţa băuturilor spirtoase sunt rezervaţi în a face estimări în ceea ce priveşte consumul de anul viitor deoarece totul depinde de nivelul accizei la alcool de anul viitor

Autor: Mădălina Panaete

07.12.2014, 15:37 1223

Piaţa băuturilor spirtoase a scăzut cu 36% în primele nouă luni ale acestui an, şi nici ultimul trimestru - care reprezintă 40% din consumul anual - nu ar putea aduce pe plus piaţa estimată la peste 114 milioane de litri anual şi 2 miliarde de lei.

„Piaţa totală a băuturilor spirtoase este într-un declin periculos pentru industrie. După datele pe care le avem, scăderea în volum pe primele nouă luni este de 36% faţă de aceeaşi p­rioadă a anului trecut. De­clinul este exclusiv cauzat de decizia neinspirată a guvernului de a mări abrupt acciza anul trecut în septembrie“, a spus Tudor Furir, managing director al Pernod Ricard România, unul dintre cei mai mari importatori de băuturi spirtoase.

Ideea este susţinută şi de Florin Rădulescu, preşedintele asociaţiei Spirits România, care adună cei mai importanţi jucători din industrie, care spune că scăderea de 36% a pieţei a determinat oprirea investiţiilor, închideri de societăţi, pierderi de TVA şi concedieri masive în industrie –„deci impozite salariale mai puţine la buget plus şomaj/ emigrare“.

Spirits România este formată din producătorii şi importatorii de băuturi spirtoase Alexandrion Grup România, Prodal ’94, Prodvinalco, Diageo, Pernod Ricard România, BDG Import şi Cristalex, care deţin 50% din piaţa de profil.

„Produsele româneşti, în special cele din categoria economic, au fost cele mai afectate datorită proporţiei mari a accizei din preţul final la raft. Astfel, prin măsura de creştere a accizei, tocmai producătorii români au avut de suferit cel mai mult, mai ales datorită faptului că evaziunea fiscală în domeniu a crescut după estimările noastre la peste 80% din total piaţă“, a spus Rădulescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO