ZF 24

Elena Mega,UiPath : una din patru organizaţii foloseşte un fel de automatizare sau un fel de inteligenţă artificială în activităţile de HR

Elena Mega,UiPath : una din patru organizaţii foloseşte...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

28.03.2024, 10:58 226

În prezent, una din patru organizaţii foloseşte un fel de automatizare sau un fel de inteligenţă artificială în activităţile de HR, spune Elena Mega, HR Transformation & Automation Director în cadrul UiPath, companie care furnizează servicii software de automatizare pentru firme.

"Toate aceste tehnologii care apar precum AI sau automatization schimbă modul în care se întâmplă lucrurile. Există o statistică a celor de la Gartner care arată că 50% dintre angajaţi vor fi sprijiniţi de un asistent de tip robot până în 2028, un soi de automatizare care să îi ajute, fie că vorbim de un chat bot, fie că vorbim de un robot care generrează rapoartele pentru noi. Iar la momentul actual deja una din patru organizaţii foloseşte un fel de automatizare", a spus Elena Mega, HR Transformation & Automation Director în cadrul UiPath, în cadrul Conferinţa ZF HR TRENDS 2024. 

UiPath are circa 10.000 de clienţi şi 4.000 de angajaţi în total, dintre care 1.000 de oameni în România. ”Angajările sunt calibrate la nevoile echipelor”, a punctat Elena Mega. 

Ce a mai spus Elena Mega:

”Un robot nu este echivalentul unei persoane sub nicio formă, pentru că ne referim la robot ca fiind executant ai unui proces, ori o persoană nu face o singură activitate. 

Acolo unde nu mai e nevoie să stai să faci clickuri în sistemul sau să generezi rapoarte, începe să apară nevoia să poţi să operezi cu baze mai mari de date, cu seturi mari, nu baze de date, seturi de date, să poţi să intre pe test grafice, să poţi să generezi grafice, să faci acea analiză de date. Sau dacă există un o concentrare bine definită şi puternică pe creşterea şi modificare a experienţei angajaţilor. Ori acolo ne uităm la persoane dedicate, care regândesc experienţa, care se uită care este experienţa de user a fiecăruia din organizaţie, pe fiecare dintre procesele de aici pe care le avem. 

Nu e nimic nou faptul că se specializează pe HR, faptul că echipele de HR încep să simtă nevoia să aibă oameni dedicaţi, pentru acei care să se uite prin date, să poată să construiască acele modele predictive, să poată să observe unde sunt problemele în baza datelor pe care le au. Viitorul este plin de provocări şi foarte, foarte divers. Pentru noi este o bucurie. Cumva ştim, ne gândim cât de mult se poate face şi faptul că drumul nu este bătut ne dă nouă ocazia să bătătărim acest drum.

 

Stire in curs de actualizare

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO