Cea mai mare reţea de benzinării este controlată de Petrom şi este formată din 542 de staţii. Rompetrol este al doilea mare jucător din această piaţă, cu un total de 405 puncte de alimentare. Ruşii de la Lukoil deţin o reţea formată din 301 staţii, iar MOL România este prezent cu 138 de puncte de alimentare.
Potrivit datelor centralizate de ZF pe baza informaţiilor trimise de cele patru companii, Bucureştiul a atras cele mai multe benzinării, aici fiind prezente 121 de staţii. Petrom are cea mai puternică prezenţă în capitală, cu 60 de puncte de alimentare, urmat de ruşii de la Lukoil, cu 30 de staţii, şi de grupul MOL, cu 21 de benzinării.
Constanţa, oraş legat de capitală prin Autostrada Soarelui, cu importante active economice aşa cum sunt portul sau Rafinăria Petromidia, este a doua zonă preferată de benzinari. Aici, Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL au 59 de benzinării. Podiumul celor mai atractive judeţe pentru marii petrolişti este completat de Prahova.
La polul opus se află Bistriţa-Năsăud, cu 11 benzinării, Tulcea, cu 12 staţii, şi Botoşani, cu 13 puncte de alimentare.
Un litru la Dorohoi şi unul în Bucureşti
De exemplu, ieri, un litru de motorină în benzinăria Petrom de pe strada Tudor Arghezi din Bucureşti costa 6,11 lei, în timp ce acelaşi litru de motorină costa în Dorohoi, Botoşani, 5,81 lei.
Astfel, un plin de motorină făcut în capitală este cu 15 lei mai scump decât acelaşi plin achiziţionat din Dorohoi. Un litru de benzină luat de pe Tudor Arghezi din Bucureşti costa ieri 5,94 lei, în timp ce în Dorohoi benzina se vindea cu 5,81 lei. La un plin de benzină, economiile dintre cele două locaţii s-ar ridica la 6,5 lei.
Din preţul final plătit de un consumator pe un litru de benzină sau motorină, circa jumătate se duce către stat sub forma taxelor şi impozitelor, restul intrând în buzunarele companiilor petroliere.