Dintre cele 36 de mărci auto comercializate pe piaţa locală, 20 au înregistrat o creştere a vânzărilor în primele şapte luni ale acestui an, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în timp ce două au stagnat şi 13 au scăzut. Spre comparaţie, la finalul anului 2013 din mărcile vândute în România numai 12 au închis anul pe plus. Din primele zece mărci cu cea mai mare creştere şapte reprezintă branduri „de volum“ şi numai trei mărci premium sau de lux.
Datorită mărcilor cu rezultate pozitive, înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 46% în iulie şi cu peste 30% în primele şapte luni ale acestui an, înregistrările venind în urma primelor 12 luni consecutive în care şi vânzările de maşini s-au apreciat, interval ce nu a mai fost înregistrat din 2007 încoace.
„În primul rând vânzările de flote susţin creşterea pieţei alături de programul Rabla. Creşterea se vede şi în showroomuri deoarece traficul de aici a crescut. Acum suntem cu «arma la picior“ şi încercăm să acoperim cerinţele clienţilor», a spus Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini, ce include dealeri ai mărcilor Opel, Suzuki, Citroën, Honda, Mazda şi Peugeot.