ZF 24

România este percepută la nivel internaţional ca un producător de vin „ieftin“

Autor: Ştefan Stan

07.05.2014, 00:06 293

Industria vinului din România, care este al şaselea producător european de vin şi se află între primii 14 jucători mon­diali, a reuşit să se diferenţieze de alte sectoare ale eco­nomiei prin faptul că a atras integral fon­durile europene alocate.

Tendinţa pieţei în materie de vin este să meargă către segmentul pre­mium, care per total creşte încasările, chiar dacă consumul cantitativ scade, a decla­rat la emisiunea ZF Live Victor Ciu­percă, Area Manager AMB Holding (Crama Liliac).

„A scăzut consumul de vin de slabă cali­tate, dar a crescut consumul de alcool pre­mium. În lumea vinului se întâm­plă un fenomen interesant: con­su­mul global scade, dar vânzările de vin cresc, precum şi înca­să­rile. Acum zece ani marii jucători din in­dus­tria vinului, moşteniţi din era co­mu­nistă, ocu­pau aproape 70% din piaţă. În prezent ei nu ocupă mai mult de 55% din piaţă. Restul e ocupat de crame mici. Ro­mânia este al şaselea producător european de vin, are a cincea suprafaţă viticolă din Europa şi se află printre primii 14 jucă­tori mondiali. Suntem favorizaţi de po­zi­ţio­narea geo­gra­fică, perfectă pentru pro­ducţia de vin“, a spus Victor Ciu­percă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO