Pandemia de Covid-19 a schimbat radical unele direcţii de mers ale comerţului alimentar, în timp ce în cazul unor trenduri deja existente doar le-a accelerat.
Cert este că perioada aceasta i-a determinat pe retaileri să fie agili, să se adapteze rapid şi să stea în expectativă pentru ce va urma. Magazinele de tip supermarket, hipermarket, proximitate – modernă sau tradiţională -, discount, toate au fost deschise constant, chiar şi în perioada stării de urgenţă, alimentarea cu mâncare, produse de îngrijire personală sau a locuinţei fiind o necesitate. Totuşi, pandemia a pus – cel puţin în primele luni – o serie de piedici în desfăşurarea normală a businessului.
În acest context, Milos Ryba, head of retail strategic projects în cadrul companiei de cercetare de piaţă IGD, a analizat şi a descoperit zece schimbări prin care comerţul alimentar ar urma să treacă în următoarea perioadă. Este vorba atât de schimbări ale comportamentului de consum, cât şi ale reţelelor, schimbări pe termen lung.