Nicolae Pop, ofiţer în marina comercială, a vizitat în opt ani de activitate peste 50 de ţări cu deschiere la mare sau ocean şi a descoperit, prin ochi de turist, industria ospitalităţii şi modul în care cultura fiecărei ţări îşi pune amprenta asupra experienţei clientului. Însă, în România a identificat nevoia de îmbunătăţire a serviciilor turistice de pe litoral.
Astfel, a dezvoltat platforma Smart Beach, ce permite rezervarea şezlongului pe baza numelui şi numărului de telefon, atât de la recepţia plajei, cât şi din aplicaţie. „Cu toţii suntem nemulţumiţi de faptul că ajungem pe plajă când şezlongurile sunt deja ocupate sau că trebuie să îi oferim angajatului plajei un mic stimulent pentru a rezerva şezlong pentru ziua următoare. Şi am mai trecut prin situaţia de a aştepta extrem de mult pentru a comanda ceva de la barul plajei sau de a nu primi rest la nota achitată. Însă noi ne-am propus să schimbăm acest lucru, printr-o aplicaţie. După doi ani de cercetări şi optimizări, am reformat gradual platforma în proporţie de 80% faţă de versiunea iniţială, atât în ceea ce priveşte aspectele de business logic, cât şi partea de tehnologii integrate în aplicaţie”, spune Nicolae Pop, cofondator Smart Beach.