♦ Avem criza de la Marea Roşie care a dat peste cap întregi ecosisteme ♦ În zona de retail, în zona transport rutier ultimii 2 ani a existat un deficit de capacitate, nu se găsea capacitate pentru a putea transporta bunurile, iar acum este extracapacitate, dar nu sunt volume suficiente în zona de transport rutier, spune Răzvan Marinescu în cadrul CEO Strategy.
Ultimii ani pentru piaţa de logistică a fost ca un roller coaster continuu în care au apărut diverse scenarii, iar acum sentimentul este că piaţa nu îşi mai calculează tarifele plecând de la costuri la care se mai adăuga o marjă, a spus Răzvan Marinescu, CEO, KLG Europe Logistics, în cadrul emisiunii CEO Strategy, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu ING Bank.
„A fost o perioadă provocatoare. În ultimii ani, începând din pandemie, e un fel de roller coaster continuu. Avem criza din Marea Roşie, care a dat peste cap întregi ecosisteme. În zona de retail, în zona de transport rutier, în ultimii doi ani a fost un deficit de capacitate, nu se găsea capacitate pentru a putea transporta bunurile, iar acum este extracapacitate, dar nu sunt volume suficiente în zona de transport rutier. Sentimentul din piaţă este că nu mai trăim într-o piaţă în care ne calculăm tarifele plecând de la costuri, adăugând o marjă“, a explicat Răzvan Marinescu.
El a explicat în continuare că acum trebuie să se alinieze cu piaţă, iar aceasta stabileşte ratele, dar în prezent rămâne în continuare o presiune constantă pe zona de creştere a costului indirect.
„Tarifele sunt în scădere în piaţă, deci există opresiune suplimentară, iar în zona de warehousing observăm o tendinţă de scădere a stocurilor, pentru că lumea numai stochează, mai imobilizează cash în stocuri şi atunci, în general, este o cerere mai mică în piaţă. Cu toate acestea e o perioadă provocatoare, însă în orice perioadă provocatoare există oportunităţi. Focusul nostru este să identificăm în continuare acele oportunităţi şi să devenim mai buni, să fim aproape de clienţii noştri. Avem o retenţie foarte bună pe zonă de clienţi. Căutăm soluţii suplimentare de optimizare pe care să le oferim“, a mai spus CEO-ul KLG Europe Logistics.
În ceea ce priveşte anul 2024, Răzvan Marinescu vede cu optimism perioada următoare, mai ales datorită unui început de an bun, dar în acelaşi timp sunt anumite îngrijorări privind această perioadă electorală.
„Mă uit cu optimism anul acesta. Am început anul mai bine ca anul trecut prin prisma rezultatelor. Cu toate că simţim eforturi mai mari pentru a obţine aceste rezultate. În acelaşi timp, ne uităm cu îngrijorare anul viitor unde decontul de anul acesta, perioada electorală, probabil se va resimţi anul viitor şi încercăm din timp să ne facem planuri pentru ce înseamnă o performanţă bună în 2025“, spune Răzvan Marinescu.
El a mai explicat că cifra de afaceri a companiei în 2023 a fost de circa 250 mil. lei şi există un plan de investiţii orientat în general în trei direcţii, digitalizare, dezvoltarea competenţelor oamenilor şi zona de automatizare industrială.
„Anual avem o medie între 1,5 mil. de euro planificaţi pentru investiţii în cele trei în cele trei zone. Anul trecut ne-am îndeplinit planul de investiţii. Anul acesta avem deja identificate soluţiile şi suntem în faza de contractare pentru jumătate din planul de investiţii. Încă ne uităm la oportunităţi pentru partea cealaltă, pentru cealaltă jumătate“, susţine Răzvan Marinescu.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE