ZF Deschiderea de astăzi

Emisiunea ZF Deschiderea de Astăzi. Despre investiţia de 15 mil. euro, scumpirile din economie şi centrala pe energie electrică. Zoltan Prosszer, Romcab: Situaţia se va schimba definitiv după majorarea de capital social

11.08.2022, 00:05 Autor: Eduard Ivanovici

♦ Scopul majorării constă în achiziţia de utilaje noi, compania încercând astfel să se încadreze în cererea pieţei.

ProducÂtorul de cabluri cu fibră optică Romcab Târgu-Mureş, listat la Bursa de Valori Bucureşti sub simbol MCAB, se pregăteşte să deruleze un program de majorare a capitalului social, cea mai mare parte a banilor urmând să fie furnizaţi prin intermediul acţionarului majoritar Sadalbari, spune Zoltan Prosszer, administrator special al Romcab, prezent în timpul ZF Deschiderea de Astăzi din 10 august.

„Vrem să atragem 15 milioane de euro de la investitori. Discutăm în acest sens cu cei de la Goldring din Târgu-Mureş (...) Investitorii pot subscrie în scurt timp după ce finalizăm materialele care ne-au fost puse la dispoziţie de către ASF. Având în vedere că se suprapune cu criza pe care o parcurgem în mo­mentul de faţă, am decis să amânăm puţin această operaţiune pentru a ne concentra pe ceea ce este mai presant... Situaţia se va schimba definitiv după majorarea de capital social“, afirmă Zoltan Prosszer.

Din cauza reducerii semnificative a cererii pe cabluri de instalaţii şi a creşterii cererii de produse pe cabluri de transport energie şi ţinând cont de faptul că Romcab nu are momentan capacitatea şi dotarea de a produce cabluri de transport energie, strategia societăţii este să achiziţioneze utilaje noi şi second-hand şi să retehnologizeze utilajele pe care le foloseşte în prezent, astfel încât acestea să se adapteze cererii actuale de produse, reiese dintr-un raport publicat luna trecută la Bursă.

„În momentul de faţă, există un downturn formidabil, de la 100% capacitate, nivel atins în iunie, cea mai bună lună din ultimii ani, am ajuns la 20% cerere, iar tendinţa nu se va opri aici. Declinul este mai vechi, dar am reuşit să gestionăm, având comenzi în permanenţă (...) Prin compania pe care o controlez personal, Sadalbari, voi aduce cea mai mare parte din bani... Obligaţiunile nu sunt în concordanţă cu tendinţele pieţei, masa monetară s-a redus foarte mult în ultima perioadă şi lumea preferă să adopte strategia «wait and see».“

Reprezentantul companiei argumentează că, în prezent, există o contracţie mult mai mare de 20% pe piaţa construcţiilor, întrucât dezvoltatorii au amânat proiecte imobiliare rezidenţiale sau destinate întreprinderilor, aspect ce a prins pe picior greşit atât distribuitorii Romcab, cât şi vânzătorii la care aceştia apelează.

„De aici este principala contracţie, ceea ce însă a făcut ca cererea să se mute în zona distribuţiei şi producţiei de energie, unde există o cerere potenţială mare, care compensează în bună parte reducerea în cabluri în construcţii. Destinaţia majorării de capital constă în cumpărarea de utilaje noi, punându-ne în acord cu cererea pieţei“, afirmă Zoltan Prosszer.

Acţiunile MCAB s-au depreciat cu 8% anul acesta, însă sunt pe plus cu 161% în ultimele 12 luni, pe tranzacţii de 24 de milioane de lei. Astfel, valoarea de piaţă a companiei deţinute în proporţie de 73% de Sadalbari atinge 43 de milioane de lei, conform datelor BVB.

În ce stadiu se află, între timp, noua unitate de producţie electrică a Romcab?

„Noi ne dorim ca producţia de energie necesară consumului propriu să acopere în totalitate ceea ce avem nevoie în ceea ce priveşte consumul. Proiectul este aprobat, furnizorul este în fază de achiziţie de materiale, însă le dobândeşte un pic mai greu. Ca atare, estimez că undeva la jumătatea anului viitor va fi pusă în funcţiune. În schimb, am acoperit cu placă de beton staţia de pompare de gaz şi nu mai folosim deloc gaz natural. La fel şi la electricitate, nu vom mai folosi nimic din reţea“, explică reprezentantul Romcab.


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent