ZF Deschiderea de astăzi

Vlad Popescu, Norofert: Finalizarea achiziţiei fabricii de la Filipeştii de Pădure, estimată pentru săptămâna viitoare. Prima investiţie va consta într-o hală de depozitare

11.11.2022, 00:06 Autor: Eduard Ivanovici

Pentru piaţa din SUA, compania prognozează că vânzările vor începe în T1/2023.

Conglomeratul agroali­men­tar Norofert (NRF) plănuieşte să investească în spaţii de depozitare odată ce va încheia achiziţia fabricii de la Filipeştii de Pădure, judeţul Prahova, unde a pus în funcţiune – în vară – o linie de producţie de mare capacitate pentru îngrăşăminte de sol.

„După ce vom încheia achiziţia fabricii, undeva săptămâna viitoare, vom începe să ne gândim la investiţii în spaţii de depozitare, întrucât, dacă vorbim de îngrăşăminte solide, ai nevoie de foarte mult spaţiu. Aceasta va fi prima investiţie, o hală pe terenul pe care îl avem la Filipeştii de Pădure“, spune Vlad Popescu, acţionar majoritar şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Norofert.

Invitat la emisiunea ZF Deschiderea de Astăzi, ediţia din 10 noiembrie, Vlad Popescu a menţionat că societatea încearcă să acopere tranzacţia cât mai mult din fonduri proprii, însă nu exclude folosirea unui credit bancar.

Care sunt însă planurile Norofert pentru piaţa din Statele Unite?

„Este o subsidiară care nu consumă bani în momentul acesta, urmând să avem întâlniri cu distribuitori. Rezultatele din câmp sunt bune, trebuie doar să deblocăm situaţia cu distribuitori cărora să le trimitem produsele, iar ei să realizeze vânzările. Vom face un drum acolo şi (...) vom începe vânzările din T1“, adaugă Vlad Popescu.

La nivel local, grupul are în vedere lansarea unor produse noi începând cu 2023 – îngrăşăminte solide şi lichide –, cât şi investiţii în irigaţii pentru ferma de la Zimnicea.

„Nu vrem să mai luam terenuri fără să avem inclusiv un proiect de irigaţii pe care să îl implementăm. Avem laboratorul de multiplicare de microorganisme şi cercetare, al cărui proiect deja a început. Sperăm să începem construcţia în T1/2023, am achiziţionat deja o parte din utilaje.“

În primele nouă luni ale anului, Norofert a avut un profit net la nivel de grup de 7,6 milioane de lei, în creştere cu 55,3% faţă de anul trecut, şi o cifră de afaceri de 54 de milioane de lei, plus 62%. Între timp, cheltuielile s-au dublat, de la 24,4 milioane de lei la 49,1 milioane, se arată în raportul financiar publicat la Bursă.

 

Alte declaraţii:

O primă problemă pe care au avut-o şi o au în continuare fermierii din cauza secetei este că mulţi dintre ei au semănat grâu sau orz, de exemplu, şi au fost nevoiţi să îl întoarcă şi să semene încă o dată în această perioadă. L-au semănat într-o perioadă ce se putea considera optimă acum câţiva ani, în septembrie. Neavând precipitaţii, din păcate cultura nu s-a dezvoltat şi trebuie refăcută, ceea ce înseamnă cheltuieli în plus şi presiune pe fluxul de cash. Este un fenomen care se va răsfrânge pe întreg lanţul de agribusiness. 

Am încercat să cumpărăm şi să securizăm materie primă pentru următoarele perioade. Nu se ştie ce se va întâmpla şi este absolut primordial să avem materie primă atunci când avem nevoie şi când avem comenzi.

Am reuşit să îmbunătăţim recuperarea creanţelor şi cash flow-ul, întrucât am făcut asigurări pe portofoliul de clienţi; am mărit sumele pe factoring şi scontare, pe care le-am accesat cu băncile pentru a aduce creanţele mai aproape ca termen şi pentru a folosi cash-ul pentru investiţii şi activitatea curentă.

Nu vedem să se oprească trendul de creştere a preţurilor pentru transport şi materii prime. Vedem o stabilizare poate în T1/2023, dar încercăm să fim precauţi şi să beneficiem de preţuri cât mai bune.


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent