ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ştefan Nanu, şeful Trezoreriei, despre finanţarea Fidelis: Românii încep să analizeze randamente la titluri de stat versus dobânzi bancare, ceea ce este un mare lucru pentru educaţia financiară. Fidelis rămâne trimestrial

21.03.2023, 00:06 Autori: Liviu Popescu , Ştefan Stan

MFP a derulat 10 emisiuni de titluri de stat Fidelis la BVB din vara lui 2020 şi până la final de 2022, în valoare totală de 15 mld. lei Urmează a 11-a la final de martie 2023.

Ştefan Nanu, director general al Direcţiei Generale de Trezorerie şi Datorie Publică din Ministerul Finan­ţelor Publice, a fost prezent la evenimentul ZF Capital Markets, a doua ediţie, organizat pe 13 martie 2023 la Hotel Marriot şi difuzat pe zf.ro şi platformele social media ale ZF, şi a discutat despre emi­siunile de titluri de stat Fidelis, cele care au susţi­nut creşterea numă­rului de investitori la Bursa de Valori Bucureşti la un maxim istoric, dar şi despre discuţiile cu investitorii externi, în special din Asia prin posibile emisiuni Samurai şi Panda.

„La Fidelis rămâne ritmul trimestrial, pentru că aici vine mai degrabă din perspectiva băncilor care intermediază Fidelis. Pentru ele e un efort operaţional destul de mare. Creează şi o concurenţă depozitelor, înţelegem asta şi considerăm că trimestrializarea este OK. O să continuăm şi cu lei şi cu valută la Fidelis. Fidelisul normal, fiind derulat prin bănci, este puţin mai flexibil, din perspectiva acomodării diferiţilor parametri pe care vrem să îi schimbăm. Prin Poştă şi trezorerii vor rămâne instrumentele clasice în lei, la diverse maturităţi.

Ministerul Finanţelor a derulat 10 emisiuni de titluri de stat Fidelis la BVB din vara lui 2020 şi până la final de 2022, în valoare totală de 15 mld. lei. Cea mai recentă, din iarna lui 2022, a atras 853 mil. lei şi 163 mil. euro de la micii investitori, cu trei scadenţe. Veniturile obţinute, atât din dobânzi, cât şi din câştigurile de capital nu sunt impozabile. Pragul minim de subscriere a fost de 5.000 de lei, respectiv 1.000 de euro.

“Dacă întrebi un om despre clasamentul din Divizia A, o să îşi facă o părere, spune cine crede că va câştiga campionatul, care sunt cele mai bune echipe, şi de-asta şi pariază. Vizavi de bursă, dacă îi spui că se listează Hidroelectrica, cred că din cei care joacă la Superbet, 90% habar nu au. E vorba de educaţie financiară. Populaţia începe să îşi pună întrebări: randamente titluri versus randamente depozite, ceea ce este un mare lucru, să îţi pui întrebări de genul acesta, să începi să urmăreşti”.​

 

 


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent