ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Jean Dumitrescu, Aquila: Ne uităm la soluţii de automatizare cu inteligenţă artificială. Aproape am finalizat procesul de due diligence pentru o nouă achiziţie

01.09.2023, 00:05 Autor: Eduard Ivanovici

♦ Compania se uită inclusiv la producători de branduri locale.  La 12,7 mil. euro ajunge bugetul de investiţii.

Grupul de distribuţie şi logistică Aquila Part Prod (AQ), care şi-a pu­bli­cat recent rezultatele financiare se­mes­triale la Bursa de Valori, ia în cal­cul în această perioadă soluţii alter­na­tive de opti­mizare şi creştere a nive­lului de profitabilitate, fiind totodată în pro­ces de negociere pentru preluarea unei noi com­panii, spune Jean Dumitrescu, direc­tor relaţii cu investitorii în cadrul socie­tăţii.

„Ca să strângem partea de costuri am investit în eficientizări, soluţii de au­to­matizare. Ne uităm acum la soluţii de automatizare cu inteligenţă arti­fi­cială care să ne ajute să optimizăm lu­cru­rile astfel încât să creştem profita­bilitatea.“

„De asemenea, brandurile proprii sunt o componentă importantă, care se leagă un pic şi de politica noastră de achiziţii de companii“, explică Jean Dumitrescu.

Reprezentantul emitentului inclus în indicele de referinţă BET a fost invitat la ZF Deschiderea de Astăzi, ediţia din 31 august. Emisiunea poate fi urmărită de luni până vineri, de la 09:30, pe zf.ro şi paginile de YouTube şi Facebook ale Ziarului Financiar. Podcastul este transmis pe platforma Spotify.

„Cam o dată la doi ani am făcut o achiziţie. Avem negocieri cu cinci companii, uneia dintre ele i-am făcut o ofertă şi am cam finalizat procesul de due diligence. Acum urmează etapa de negocieri finale, ca apoi să trecem la următorul pas formal, anume convocarea AGA pentru a putea depune o ofertă.“

Aquila a înregistrat un profit net de 42 de milioane de lei în S1/2023, în creştere cu 29%. Venituri au atins 1,1 miliarde de lei, în urcare cu 17% faţă de perioada similară de anul trecut, susţinute în principal de avansul veniturilor din segmentul de distribuţie. Veniturile aferente brandurilor proprii s-au majorat cu 38% la 39 de milioane de lei.

„În M&A, suntem aproape cu o firmă de distribuţie, care are un portofoliu complementar şi are mult sens pentru dezvoltarea noastră. Însă ne uităm şi la producători de branduri locale, tot pe bunuri de larg consum, de preferinţă produse alimentare“, afirmă Jean Dumitrescu.

Acţiunile AQ au al doilea cel mai ridicat randament din indicele BET în 2023, mai exact un avans de 63% pe tranzacţii de 36,8 milioane de lei. Cu o capitalizare de 1,1 miliarde de lei, grupul este deţinut în proporţii egale de 33,3% de Alin-Adrian Dociu şi Constantin-Cătălin Vasile, potrivit BVB.

„Avem un buget de investiţii de 12,7 milioane de euro, am făcut până acum investiţii de aproximativ patru milioane. Este vorba în primul rând de modernizarea şi înlocuirea flotei“, mai spune reprezentantul Aquila.

 

Alte afirmaţii:

A fost un semestru bun, chiar dacă suntem într-un context marcat de incertitudine. Am ţinut bine toate costurile şi am eficientizat operaţiunile astfel încât să obţinem şi mai jos profitabilitatea care ne interesează pe noi, compania, cât şi pe investitori. Ca să explic creşterea de 17%, trebuie să explic felul în care facem noi business. Undeva la 93% din vânzările noastre sunt din distribuţie, ceea ce înseamnă că vindem bunuri de larg consum în retail şi HoReCa, precum dulciuri, soluţii de îngrijire personală, a casei, precum detergent ş.a.m.d.

Am reuşit să creştem pe canalele pe care anticipasem şi comunicasem înainte că vom insista, cele cu un ritm mai mare de creştere, anume HoReCa, unde am avut o creştere de peste 20%, iar pe retail am crescut în special în zona de magazine mai mici şi benzinării, tot peste 20%. Pe al treilea canal, cel tradiţional, am avut chiar o creştere de 30%.

 


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent