ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Mihai Chişu, CEO al eVote: Am avut un sezon plin de adunări generale ale acţionarilor. Există un interes tot mai ridicat al investitorilor de a se informa

16.05.2024, 00:06 Autor: Eduard Ivanovici

Circa 35 de companii folosesc în prezent platforma de participare la AGA, printre care Hidroelectrica, OMV Petrom şi TTS.

Mihai Chişu, cofondator şi CEO al startup-ului local eVote, o platformă pentru participarea online la adunările generale ale acţionarilor, spune că, odată încheiat sezonul de convocare a investitorilor de la Bursa de Valori Bucureşti, a observat că există un inte­res tot mai mare al participanţilor la piaţa de capital de a se informa cu privire la deciziile emitenţilor listaţi.

„Mai sunt foarte puţine adunări care se desfăşoară în luna mai, 99% cred că au fost în aprilie. A fost un sezon plin, care nouă ne prieşte foarte mult pentru că reuşim să concentrăm într-o singură lună cel puţin o adunare generală a tuturor clienţilor noştri deoarece. prin legislaţia românească, există obligativitatea adunării generale de bilanţ“ afirmă CEO-ul.

Aplicaţia eVote a fost creată de trei an­tre­prenori români, specialişti ai pieţei de ca­pi­tal şi domeniului IT - Mihai Chişu, Bogdan Iliescu şi Ionuţ Albu. Ideea de a dezvolta proiectul a apărut în 2018, iar platforma a fost lansată în 2020, pe fondul măsurilor de distanţare socială şi restricţiilor de circulaţie impuse de pandemia de COVID-19.

„Eu sunt şi acţionar în cadrul anumitor companii şi mă informez cu această ocazie, aflu despre dividende, proiectele lor viitoare, despre elemente care conturează strategia acestor companii“, a declarat Mihai Chişu la ZF Deschiderea de Astăzi.

Platforma numără în prezent aproximativ 35 de clienţi, precum care unele dintre cele mari companii incluse în BET, indicele de referinţă de la BVB, precum Hidroelectrica (H2O), OMV Petrom (SNP), One United Properties (ONE) şi Transport Trade Services (TTS).

„Ceea ce ne-a atras atenţia este că, de la o adunare generală la alta, numărul acţionarilor a crescut semnificativ. Vedem un interes din ce în ce mai ridicat al micului acţionar de a fi prezent, de a se informa. Este un proces care, pe de-o parte, ţine de o educaţie financiară care pătrunde tot mai mult în sfera investiţională.“


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent