ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Cătălin Drăguleanu, Ariston Thermo: Dezvoltatorii investesc acum în centrale de bloc conectate cu sisteme solare

18.08.2021, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ Pe zona de centrale termice a fost o creştere a vânzărilor de aproximativ 15% în 2020 faţă de anul anterior, la boilere electrice, de peste 20%, în timp ce pe zona de comercial, creşterea a depăşit 40%.

Centralele termice de aparta­ment sunt acum înlocuite de cen­tra­le­le de bloc care sunt conectate şi la sis­teme de panouri solare pentru în­călzirea agentului termic şi implicit pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

„Portofoliul nu s-a modificat, dar s-a modificat consumatorul. Există cerere tot mai mare pentru tehno­lo­gie, conectivitate şi aparate eficiente ener­ge­tic precum panourile solare. Discu­tăm şi despre centrale termice mari, care pot fi utilizate atât în proiectele comerciale cât şi în proiecte rezi­denţiale pentru a înlocui centralele de apartament. Şi vânzările noastre vor avea o dinamică diferită, dar acum nu discutăm despre modificări pe termen scurt“, a spus Cătălin Drăguleanu, country manager, Ariston Thermo România.

El a subliniat că pasul următor ar trebui făcut în direcţia subvenţionării sistemelor cu pompă de căldură de către stat, după modelul vest-euro­pean în condiţiile în care acestea au un consum mic de energie.

„Mai discutăm despre măsuri legate de educarea clientului, de exis­tenţa unor programe naţionale pen­tru astfel de investiţii, de subvenţii. Pompa de căldură va deveni tot mai im­portantă, Franţa, Germania, Italia des­făşoară în prezent astfel de pro­iec­te iar acolo vânzările de pom­pe de căl­dură cresc tot mai mult. Acum este utili­za­tă tot mai des încălzirea în par­doseală cu agent ter­mic furnizat de pom­pa de căldură şi cu aju­torul pa­nourilor solare“, a spus Cătălin Drăguleanu.

Dincolo de clădirile noi, el a subliniat că sunt şi blocuri vechi care ape­lea­ză acum la soluţia cen­tralelor de bloc pen­tru a se putea debranşa de la sis­temul centralizat din Capitală.

„Sunt solicitări de ca­zane sau chiar panouri so­lare pentru blocuri pen­tru a se deconecta de la sistemul centralizat“, a spus direc­torul de ţară.

Pe zona de centrale termice a fost o creştere a vânzărilor de aproxi­ma­tiv 15% în 2020 faţă de anul an­terior, la boilere electrice, de peste 20%, în timp ce pe zona de co­mer­cial, creşterea a depăşit 40%.

Anul trecut, în ciuda pandemiei, a fost un an record pentru Ariston Thermo, , întrucât aceasta a ajuns la o cifră de afaceri de 60 mil de euro, în creştere cu 18% faţă de anul precedent.

Aceste rezultate au fost puse pe seama faptului că a existat o dinamică pozitivă a pieţei de construcţii, dar şi un apetit mai mare al oamenilor pentru reorganizarea şi analizarea locuinţelor, deoarece au petrecut foarte mult timp în case.

Pentru anul acesta, Cătălin Drăguleanu spune că vrea să consolideze poziţia de lider a companiei pe cele mai importante linii de business – centrale termice şi boilere –, să se focuseze pe dezvoltarea produselor noi şi să mărească echipa cu 20%.

Acesta mai spune că un trend observat în 2020, care continuă de asemenea şi în 2021, a fost creşterea vânzărilor online şi a soluţiilor mai complexe, în special pentru produsele care înglobează tehnologii noi şi care includ conectivitatea,

Principalele produse comercializate de Ariston Thermo sunt centralele termice de apartament sau industriale, boilerele electrice, pompele de căldură, sistemele solare şi aparatele de aer condiţionat.

Pe zona de centrale termice, menţionează Cătălin Drăguleanu, a fost o creştere a vânzărilor de aproximativ 15% în 2020 faţă de anul anterior, iar la boilere electrice, de peste 20%, în timp ce pe zona de comercial, creşterea a depăşit 40%.

Totodată, pe sectorul centralelor termice, peste 60% din vânzări sunt în zona de înlocuiri de centrale vechi.

El mai precizează că, în prezent, criteriile de achiziţie s-au schimbat, astfel că dacă la prima centrală preţul era cel mai important pentru client, acum el a înţeles importanţa serviciilor oferite de o centrală şi caută un produs mai bun, chiar dacă are un preţ mai mare.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank