♦ Pe zona de centrale termice a fost o creştere a vânzărilor de aproximativ 15% în 2020 faţă de anul anterior, la boilere electrice, de peste 20%, în timp ce pe zona de comercial, creşterea a depăşit 40%.
Centralele termice de apartament sunt acum înlocuite de centralele de bloc care sunt conectate şi la sisteme de panouri solare pentru încălzirea agentului termic şi implicit pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
„Portofoliul nu s-a modificat, dar s-a modificat consumatorul. Există cerere tot mai mare pentru tehnologie, conectivitate şi aparate eficiente energetic precum panourile solare. Discutăm şi despre centrale termice mari, care pot fi utilizate atât în proiectele comerciale cât şi în proiecte rezidenţiale pentru a înlocui centralele de apartament. Şi vânzările noastre vor avea o dinamică diferită, dar acum nu discutăm despre modificări pe termen scurt“, a spus Cătălin Drăguleanu, country manager, Ariston Thermo România.
El a subliniat că pasul următor ar trebui făcut în direcţia subvenţionării sistemelor cu pompă de căldură de către stat, după modelul vest-european în condiţiile în care acestea au un consum mic de energie.
„Mai discutăm despre măsuri legate de educarea clientului, de existenţa unor programe naţionale pentru astfel de investiţii, de subvenţii. Pompa de căldură va deveni tot mai importantă, Franţa, Germania, Italia desfăşoară în prezent astfel de proiecte iar acolo vânzările de pompe de căldură cresc tot mai mult. Acum este utilizată tot mai des încălzirea în pardoseală cu agent termic furnizat de pompa de căldură şi cu ajutorul panourilor solare“, a spus Cătălin Drăguleanu.
Dincolo de clădirile noi, el a subliniat că sunt şi blocuri vechi care apelează acum la soluţia centralelor de bloc pentru a se putea debranşa de la sistemul centralizat din Capitală.
„Sunt solicitări de cazane sau chiar panouri solare pentru blocuri pentru a se deconecta de la sistemul centralizat“, a spus directorul de ţară.
Pe zona de centrale termice a fost o creştere a vânzărilor de aproximativ 15% în 2020 faţă de anul anterior, la boilere electrice, de peste 20%, în timp ce pe zona de comercial, creşterea a depăşit 40%.
Anul trecut, în ciuda pandemiei, a fost un an record pentru Ariston Thermo, , întrucât aceasta a ajuns la o cifră de afaceri de 60 mil de euro, în creştere cu 18% faţă de anul precedent.
Aceste rezultate au fost puse pe seama faptului că a existat o dinamică pozitivă a pieţei de construcţii, dar şi un apetit mai mare al oamenilor pentru reorganizarea şi analizarea locuinţelor, deoarece au petrecut foarte mult timp în case.
Pentru anul acesta, Cătălin Drăguleanu spune că vrea să consolideze poziţia de lider a companiei pe cele mai importante linii de business – centrale termice şi boilere –, să se focuseze pe dezvoltarea produselor noi şi să mărească echipa cu 20%.
Acesta mai spune că un trend observat în 2020, care continuă de asemenea şi în 2021, a fost creşterea vânzărilor online şi a soluţiilor mai complexe, în special pentru produsele care înglobează tehnologii noi şi care includ conectivitatea,
Principalele produse comercializate de Ariston Thermo sunt centralele termice de apartament sau industriale, boilerele electrice, pompele de căldură, sistemele solare şi aparatele de aer condiţionat.
Pe zona de centrale termice, menţionează Cătălin Drăguleanu, a fost o creştere a vânzărilor de aproximativ 15% în 2020 faţă de anul anterior, iar la boilere electrice, de peste 20%, în timp ce pe zona de comercial, creşterea a depăşit 40%.
Totodată, pe sectorul centralelor termice, peste 60% din vânzări sunt în zona de înlocuiri de centrale vechi.
El mai precizează că, în prezent, criteriile de achiziţie s-au schimbat, astfel că dacă la prima centrală preţul era cel mai important pentru client, acum el a înţeles importanţa serviciilor oferite de o centrală şi caută un produs mai bun, chiar dacă are un preţ mai mare.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE