ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up UPDATE. Mario Popescu, CEO şi cofondator Tailent, platformă RPA: În 2-3 ani credem că putem ajunge al doilea unicorn din România pe zona RPA

17 mar 2021 Autor: Ioana Nita

„Cheltuim banii pe care îi avem in firmă pentru a creşte şi a atinge un segment de piaţă neexploatat - soluţii de automatizare pentru IMM-uri, şi să fim primii care reuşim să demonstrăm că segmentul acesta de piaţă este foarte valoros, poate produce foarte mulţi bani şi că ne poate duce la un nou unicorn.“

Start-up-ul local Tailent, care a creat o platformă proprie de RPA (Robotic Process Automation) pentru a crea roboţi software reutilizatibili în diferite industrii, estimează că în circa 2-3 ani va ajunge la o evaluare de un miliard de euro, urmând să devină astfel al doilea unicorn din România din industria roboţilor software.

În aprilie anul trecut, chiar în timpul stării de urgenţă, start-up-ul a fost evaluat la peste 5 milioane de euro după ce a atras o finanţare de 500.000 euro de la fondul de investiţii Neogen Capital, controlat de antreprenorul Călin Fusu.

În prezent, Tailent tatonează terenul pentru a lua o a doua finanţare. „Suntem în momentul de faţă în explorarea unei următoare runde de finanţare. Avem calculele făcute, dar există întotdeauna o doză de neprevăzut. Noi ştim cam ce înseamnă următoarea rundă de finanţare, unde vrem să ajungem şi cum vrem să cheltuim banii respectivi pentru a creşte mai repede decât o facem acum, dar în discuţii există diverse momente de inflexiune în care suma pe care vrem noi să o ridicăm poate să şi crească - putem accepta mai mult decât ne propunem în funcţie de ajutorul cu care vin acei bani. Banii îi folosim drept combustibil - banii se duc în produs, în echipă, vizibilitate şi în ducerea brandului şi a produsului către parteneri“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mario Popescu, CEO şi cofondator al Tailent.

El nu oferit detalii privind suma exactă pe care o vizează pentru cea de-a doua rundă de finanţare, însă a precizat că este posibil ca investiţia să vină atât de la fonduri private, cât şi de la platforma de crowdfunding din regiune.

Prin soluţia dezvoltată - Tailent Automation Platform, start-up-ul atacă segmentul IMM-urilor, care până acum nu putea beneficia de soluţii de automatizare a proceselor repetitive din cauza costurilor prea mari necesare pentru dezvoltarea roboţilor software prin tehnologiile create de cei trei giganţi care activează acum pe piaţa RPA la nivel global - UiPath, Automation Anywhere şi Blue Prism.

„Noi ţintim zona de IMM-uri, spre deosebire de competiţia noastră. De obicei aici apare paralela cu UiPath“, a explicat el.

„Deservim segmente diferite de piaţă - dacă Uipath este într-o direcţie specifică de large enterprise - companii mari şi foarte mari, scopul nostru este să democratizăm accesul la tehnologia RPA şi să permitem astfel IMM-urilor să poată folosi o tehnologie care până acum era utilizată doar de către companii foarte mari, cu bugete foarte mari şi cu procese de achiziţii mai mult sau mai puţin complicate. Deci simplificăm, eficientizăm şi democratizăm accesul la tehnologie“, a explicat el, adăugând că între Tailent şi UiPath există mai degrabă o complementaritate decât o competiţie, în ceea ce priveşte segmentul de piaţă vizat. Platforma RPA dezvoltată de Tailent este oferită în regim SaaS (Software as a Service) în baza unui abonament anual pentru acces la tehnologie.

„Noi nu punem o limită pe numărul de roboţi utilizaţi de companie. Modelul de business nu este centrat pe licenţa de componentă a tehnologie ca la competiţie - unde există diferite tipuri de roboţi care au un anumit preţ per robot. Noi îi dăm posibilitatea companiei care devine clientul nostru să aibă un număr nelimitate de roboţi“, a precizat Mario Popescu.

Modelul de business al Tailent presupune atât colaborarea cu parteneri de implementare a roboţilor software, cât şi oferirea tehnologiei, a platformei proprii de RPA, direct companiilor - clienţilor finali.

„Există două profile de companie care ajunge să folosească tehnologia noastră - compania care îşi doreşte să automatizeze procese intern fără să folosească serviciile unui partener de implementare şi există varianta clientului final care îşi doreşte un partener care să ajute cu ceea ce înseamnă serviciile de implementare“, a menţionat el.

În cazul în care o companie vrea să îşi dezvolte singură roboţii software, aceasta plăteşte per număr de dezvoltatori pe care îi alocă să creeze roboţii, costul fiind de 500 euro pe lună pentru o plată anuală.

„Deci ajungem la 6.000 euro cost anual pentru un dezvoltator.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR