ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Marius Chiorean, Torokoi: Continuăm să ne dezvoltăm, investim într-un nou depozit. Cererea creşte. Vom vedea dacă în următoarele 3-6 luni se va stabiliza situaţia. Pe partea de energie, de asemenea vom investi în panouri fotovoltaice pentru a avea şi energie verde

05.05.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ Cererea pentru produse artizanale se dezvoltă în special în zona Transilvaniei şi a marilor centre regionale, iar vânzările cresc şi prin retailul tradiţional, nu doar cel mare.

„Depozitul este de 1.200 mp, împărţit în două - o parte pentru maturarea brânzeturilor, o încăpere cu microclimat. O altă încăpere este pentru o nouă linie de ambalare. De asemenea, şi laptele s-a scumpit, a crescut cu 22% faţă de 2021, iar laptele se găseşte tot mai greu – o parte din ferme s-au închis, mulţi au considerat creşterea animalelor drept nepro­fita­bilă şi au renunţat. Noi avem fermieri din zonă care ne furnizează şi lor le-a crescut mult preţul cerealelor. Şi ei au majorat la rândul lor. Avem proiectul, contractele semnate pentru structură şi echipamente. O parte le finanţăm din activitatea proprie şi o parte cu ajutorul unor fonduri. Dar preţurile au crescut mult pe anumite categorii de ma­teriale“, a spus Marius Chiorean, property manager la Torokoi, brandul deţinut de compania Binal Mob, controlată de Lukacs Marta şi Szakacs Nimrod din satul Colţeşti, comuna Rimetea din judeţul Alba.

Cei doi deţin şi pensiunea Conacul Secuiesc din Colţeşti, iar acolo deţin o fabrică de lactate şi brânzeturi proaspete şi maturate. „În acest început de an businessul a mers bine, pe primul trimestru ne-am atins creşterea dorită.“

„Legat de extinderea de depozitare – suntem în lucru, la nivel de fundaţie. În 2021 producţia a crescut, consumul a crescut. Am cumpărat cu 30.000 de litri de lapte mai mult pe săptămână. Noi procesăm zilnic, iar laptele este cumpărat din proximitate. De asemenea, am venit cu două produse noi – unul de familie, cu trei felii de brânză maturată şi un alt produs, un party mix, cu cubuleţe de brânză“, a spus Marius Chiorean.

Miza micilor producători o reprezintă retailul tradiţional, magazinele de cartier, nu marile reţele.

„Noi cel mai bine vindem în comerţul tradiţional. În marele retail suntem doar cu câteva produse din portofoliul nostru, însă pe tradiţional am avut cele mai mari creşteri în 2021. Vindem în principal în magazine tradiţionale din regiune – Braşov, Sibiu, Alba, Mureş, Cluj – aici mergem cu maşinile de la fabrică şi revenim în aceeaşi zi. Clienţii cumpără de la magazinele de proximitate şi sunt atenţi la ceea ce consumă. Noi nu suntem direct în nicio reţea de magazine, ci suntem prezenţi cu ajutorul a doi parteneri. Suntem în Kaufland şi Auchan. Suntem acum şi în freshful listaţi şi credem că aceste livrări online se vor dezvolta în continuare. Acum livrările sunt doar pe Bucureşti, dar sperăm să se vor extinde. Discutăm şi cu cei de la Sezamo şi sperăm să avem listate acolo o serie de produse“, a spus property managerul Torockoi.

Pe de altă parte, scumpirea laptelui pune presiune pe costuri, presiune mai mare decât scumpirea energiei electrice.

„Cea mai mare componentă a costului pentru noi o reprezintă laptele, materia primă şi în acest an evoluţia este una atipică în raport cu ultimii 4-5 ani. Mai departe contează şi ce se întâmplă pe plan extern deoarece sunt cereale care vin din afară. Vom vedea dacă în următoarele 3-6 luni se va stabiliza situaţia. Pe partea de energie, de asemenea vom investi în panouri fotovoltaice pentru a avea şi energie verde“, a explicat Marius Chiorean.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial