♦ Ikea ar putea să nu mai fie singura mare companie care să aibă în România un centru regional de distribuţie, iar piaţa locală devine atractivă pentru companii şi din alte domenii.
Ikea are centrul său regional într-un depozit de 75.000 mp operat de IB Cargo şi Maersk, cea mai mare companie de transport din lume. Cazul nu va fi singular, România fiind luată în calcul de mai multe companii pentru a-şi aduce aici centrul regional, atât în contextul pandemiei, cât şi în context geopolitic.
„Noi avem semnale că vor veni mai multe companii cu centre regionale în România şi deja suntem în discuţii cu anumiţi parteneri şi potenţiali clienţi care se uită să relocheze producţia fie dinspre Asia sau Europa de Vest, iar România este foarte atractivă - de unde şi viteza de creştere din domeniul spaţiilor logistice. Aici va fi tot mai mult potenţial. Odată ce infrastructura se va dezvolta, vom vedea şi mai mulţi investitori care să construiască depozite“, a explicat Cătălin Putineanu, managing director la IB Cargo.
Depozitul este un centru de distribuţii al Ikea, care preia volume din alte locaţii care nu erau foarte bine poziţionate, ceea ce ducea la costuri mai mari şi ineficienţă şi nu reprezintă un punct de distribuţie doar pentru România, ci şi pentru Europa Centrală şi de Sud-Est, Orientul Mijlociu, nordul Africii, inclusiv Turcia.
„Anul acesta rămânem concentraţi pe forwarding şi vrem să extindem partea de logistică, să punem şi alţi clienţi lângă depozitul de 75.000 mp pe care l-am inaugurat anul trecut. La Ikea lucrurile merg bine, am început operarea efectivă pentru inbound, iar din septembrie am început cu outbound. Am ajuns la o medie de 55 de camioane pe zi, descărcate, încărcate şi expediate, iar capacitatea este de peste 100.000 de paleţi şi vrem să creştem numărul de camioane cu 20% în următoarele luni. La capacitate maximă ajungem cel târziu în trimestrul al treilea din acest an“, a spus Cătălin Putineanu.
El a subliniat că „cea mai mare provocare la un astfel de proiect este găsirea de forţă de muncă pentru a gestiona un astfel de proiect, coordonarea sistemelor IT de la toţi cei implicaţi şi atenţia continuă deoarece provocări apar tot timpul“.
O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea
Businessul IB Cargo a înregistrat anul trecut în premieră o creştere de peste 50%, însă în condiţiile actuale, pentru 2022 prima estimare avansată de directorul companiei este de 9%.
„Estimăm o creştere de 56% în 2021 faţă de 2020, însă datele nu sunt finalizate încă. De la 36-37 de milioane de euro la 56 de milioane de euro cifră de afaceri. Anul trecut a fost în pregătiri contractul cu Maersk şi Ikea, am pregătit inbound în iunie şi outbound în septembrie. Cifrele de care vorbim sunt legate de activitatea noastră de forwarding pe aer, mare şi rutier. Anul 2021 a fost un an diferit, aşa cum a fost şi 2020, însă pentru noi a fost un an excepţional. Am încheiat cu cifre mult peste ceea ce estimasem ca volume, cifră de afaceri, număr de angajaţi, număr de clienţi – a fost o creştere peste tot“, a spus Cătălin Putineanu.
Creşterile vin chiar şi în contextul actual în care tarifele au crescut şi de 10 ori în transportul maritim.
„Tarifele de transport maritim au rămas sus, chiar au mai continuat să crească şi în 2021. Un container de 40 de picioare a fost în medie anul trecut 13.000 de dolari, la care se adaugă alte servicii. Preţurile au rămas acolo şi anul acesta, doar că nu vedem că s-ar reduce“, a spus Cătălin Putineanu.
Peste tot în lume sunt probleme logistice. Vedem acum creşteri şi la transportul rutier. Este posibil acum să vedem acolo scumpiri. La maritim şi aerian preţurile s-au stabilizat foarte sus. În automotive am avut volume relativ constante, au fost transporturi aeriene, maritime şi pe feroviar dinspre China spre România. industria auto a fost şi este sub presiune din cauza crizei componentelor electronice. Dar nu este singura. Şi Industria medicală este afectată, şi cea din telecom şi se pare că va continua“, a mai spus el.
El a subliniat că în 2021 s-a înregistrat chiar şi o o dublare a transporturilor dinspre China pe feroviar către România faţă de 2019, an de asemenea cu volume mari.
„Cereri în continuare avem tot mai multe pe feroviar dinspre China. Costul pe tren este acum cu 20% mai mare decât pe maritim, dar timpul este la jumătate. a crescut frecvenţa trenurilor, dar nu poate acoperi golul din transportul maritim“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE