Marius MeleŞteu, director general al companiei producătoare de cafea Strauss Balkans, a fost numit în funcţia de general manager al Strauss Europa Centrală şi de Sud, dar va continua să conducă şi afacerile de pe plan local.
"Experienţa ultimilor ani mi-a arătat că regiunea Europei Centrale şi de Sud ascunde numeroase provocări şi oportunităţi.(...) Este şi un semn al încrederii acordate de către grupul Strauss atât mie, cât şi echipei mele", a declarat Marius Meleşteu.
El va prelua operaţiunile grupului israelian în cele două ţări în care Strauss are fabrici de producţie a cafelei, adică în România şi Serbia, şi în cele de export (Bulgaria, Moldova, Muntenegru, Bosnia Herţegovina, Albania şi Macedonia). Cele două fabrici ale Strauss din zonă au o capacitate de 30.000 de tone pe an şi aproximativ 500 de angajaţi, potrivit informaţiilor oferite de companie.
Noul manager general al Strauss Europa Centrală şi de Sud îi va raporta direct lui Todd Morgan, CEO al Strauss Coffee BV.
Un business de 58 mil. euro
Afacerile producătorului de cafea au început să dea semne de slăbiciune începând cu 2008, atunci când brandul de cafea Elite a devenit Doncafe, dar anul trecut businessul companiei a revenit pe creştere.
Managerul companiei Strauss estima pentru anul trecut o creştere de 17% a afacerilor, ajungând, potrivit calculelor ZF, până la aproximativ 58 mil. euro. Şi profitul companiei a avut de suferit după 2007. Dacă în 2008 pierderile companiei erau de 937.000 de lei, în 2011 acestea au ajuns la 15 mil. lei (3,6 mil. euro), potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe. Compania avea în 2011 aproximativ 280 de angajaţi, conform aceleiaşi surse.
Deşi are o fabrică de producţie a cafelei în România, Strauss nu exportă mai mult de 5% din producţia realizată pe piaţa locală, potrivit informaţiilor anterioare furnizate de companie.
Are o experienţă 15 ani în FMCG
Meleşteu, 46 de ani, care a venit la conducerea Strauss în 2010, are o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum (FMCG).
El este de profesie inginer, absolvent al facultăţii de tehnologia construcţiilor de maşini în cadrul Universităţii Politehnice, dar este licenţiat şi în marketing, la Institutul de Marketing Managament din Africa de Sud.
Meleşteu şi-a început cariera în industria bunurilor de larg consum în 1994, ca manager de vânzări şi marketing al Stimorol România, lucrând în cadrul acestei companii timp de trei ani. Ulterior, a lucrat timp de şapte ani în cadrul gigantului Unilever, unde a ocupat pe rând funcţiile de senior brand manager deodorants & male fragrances, national sales manager România al diviziilor de cosmetice, îngrijire a locuinţei şi alimente şi apoi a activat ca şi country manager pentru subsidiara grupului din Serbia şi Muntenegru.
După mai bine de zece ani în industria bunurilor de larg consum, Meleşteu a plecat în telecom, ocupând timp de un an funcţia de director de marketing al companiei Telemobil (Zapp).
Experienţa în alt domeniu nu a durat mult, după un an managerul întorcându-se în industria în care şi-a început cariera, devenind director comercial al producătorului de bere Heineken România, iar apoi a devenit director de marketing al aceleiaşi companii până la finalul anului 2009.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels