ZF News

Şeful Doncafe a fost promovat în funcţia de director general al Strauss pentru Europa Centrală şi de Sud

Şeful Doncafe a fost promovat în funcţia de director general al Strauss pentru Europa Centrală şi de Sud

Autor: Mădălina Dediu Panaete, Roxana Petrescu

04.02.2013, 20:21 168

Marius MeleŞteu, director general al companiei producătoare de cafea Strauss Balkans, a fost nu­mit în funcţia de general manager al Strauss Europa Centrală şi de Sud, dar va continua să conducă şi afa­ce­rile de pe plan local.

"Experienţa ultimilor ani mi-a ară­tat că regiunea Europei Centrale şi de Sud ascunde numeroase pro­vo­cări şi oportunităţi.(...) Este şi un semn al încrederii acordate de către grupul Strauss atât mie, cât şi echipei mele", a declarat Marius Meleşteu.

El va prelua operaţiunile grupu­lui israelian în cele două ţări în care Strauss are fabrici de producţie a ca­felei, adică în România şi Serbia, şi în cele de export (Bulgaria, Moldova, Mun­tenegru, Bosnia Herţegovina, Albania şi Macedonia). Cele două fabrici ale Strauss din zonă au o capa­citate de 30.000 de tone pe an şi apro­xi­mativ 500 de angajaţi, potrivit infor­maţiilor oferite de companie.

Noul manager general al Strauss Europa Centrală şi de Sud îi va raporta direct lui Todd Morgan, CEO al Strauss Coffee BV.

Un business de 58 mil. euro

Afacerile producătorului de cafea au început să dea semne de slă­bi­ciune începând cu 2008, atunci când brandul de cafea Elite a devenit Doncafe, dar anul trecut businessul com­paniei a revenit pe creştere.

Managerul companiei Strauss es­ti­ma pentru anul trecut o creştere de 17% a afa­cerilor, ajun­gând, potrivit cal­culelor ZF, până la apro­ximativ 58 mil. euro. Şi profitul com­paniei a avut de suferit după 2007. Dacă în 2008 pierderile com­pa­niei erau de 937.000 de lei, în 2011 aces­tea au ajuns la 15 mil. lei (3,6 mil. euro), po­trivit datelor existente pe site-ul Minis­terului de Finanţe. Compania avea în 2011 aproximativ 280 de an­gajaţi, conform aceleiaşi surse.

Deşi are o fabrică de producţie a cafelei în Ro­mânia, Strauss nu exportă mai mult de 5% din producţia realizată pe piaţa locală, potrivit infor­maţiilor anterioare furnizate de companie.

Are o experienţă 15 ani în FMCG

Meleşteu, 46 de ani, care a venit la conducerea Strauss în 2010, are o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum (FMCG).

El este de profesie inginer, absolvent al facultăţii de tehnologia construcţiilor de maşini în cadrul Universităţii Politehnice, dar este licenţiat şi în marketing, la Institutul de Marketing Managament din Africa de Sud.

Meleşteu şi-a început cariera în industria bunurilor de larg consum în 1994, ca manager de vânzări şi marketing al Stimorol România, lucrând în cadrul acestei companii timp de trei ani. Ulterior, a lucrat timp de şapte ani în cadrul gigantului Unilever, unde a ocupat pe rând funcţiile de senior brand manager deodorants & male fragrances, national sales manager România al diviziilor de cosmetice, îngrijire a locuinţei şi alimente şi apoi a activat ca şi country manager pentru subsidiara grupului din Serbia şi Muntenegru.

După mai bine de zece ani în industria bunurilor de larg consum, Meleşteu a plecat în telecom, ocupând timp de un an funcţia de director de marketing al companiei Telemobil (Zapp).

Experienţa în alt domeniu nu a durat mult, după un an managerul întorcându-se în industria în care şi-a început cariera, devenind director comercial al producătorului de bere Heineken România, iar apoi a devenit director de marketing al aceleiaşi companii până la finalul anului 2009.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO