ZF Real Estate

ZF Real Estate by Storia.ro. Alina Istina, manager de vânzări, Royal Town, Iaşi: „Cererea este constantă, în schimb oferta este uşor mai redusă“

25.11.2023, 21:00 Autor: Ioana Matei

♦ Primul bloc din cea mai nouă fază de dezvoltare a complexului Royal Town din IaÅŸi a ajuns la un procent de rezervări de 90%  cu un an înainte de termenul previzionat pentru livrare.

„Suntem optimişti când vine vorba despre piaţa rezidenţială din Iaşi - aceasta este încă în dezvoltare. Iaşiul este un pol economic important şi în continuare proiectele vor fi construite. Cererea este constantă, în schimb oferta este uşor mai redusă“, a spus Alina Istina, manager de vânzări în cadrul proiectului Royal Town din Iaşi, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Real Estate by Storia.ro.

Construcţia complexului pe care ea îl reprezintă a început în anul 2017, iar în prezent acesta este format din 900 de apartamente finalizate, dispuse în şapte blocuri. Acestea au fost realizate etapizat, în trei faze. Anul acesta au obţinut autorizaţia de construire pentru următoarea etapă, care va presupune construcţia a încă patru blocuri cu peste 460 de apartamente – cu un termen de finalizare previzionat în următorii trei ani. În acelaşi timp, se ocupă şi de avizarea următoarei etape, care va cuprinde încă trei blocuri. „Investiţia de până acum în acest proiect a ajuns la 36 de milioane de euro, iar etapa a patra va cuprinde o altă investiţie, în valoare de 15 milioane de euro.“

„Evident, aceste investiţii au fost realizate etapizat pe parcursul construcţiei“, descrie Alina Istina valoarea investiţiilor de până acum în proiect. Proiectul are un singur investitor, Ruslan Rotaru, conform precizărilor ei.

Dacă cele 900 de apartamente finalizate deja sunt vândute integral, cel de-al optulea bloc din complex este rezervat în procent de 90%, termenul de predare pentru acesta fiind de aproximativ un an. „De asemenea, desfăşurăm vânzări pentru cel de-al zecelea bloc, care se va preda în 20 de luni şi pentru care am ajuns la un procent de rezervări de 30%.“

Proiectul include apartamente cu o cameră, două şi trei camere, iar în ceea ce priveşte preţurile, acestea pornesc de la 70.000 de euro pentru un apartament format dintr-o cameră sau două, iar în ceea ce priveşte pragul de sus, acesta poate ajunge la 140.000 euro pentru un apartament cu trei camere.

25% dintre clienţi aleg varianta de finanţare prin rate la dezvoltator, opţiune oferită de Royal Town, însă majoritatea achiziţiilor se fac în continuare din fonduri proprii.

„S-a observat o uÅŸoară schimbare în comportamentul cumpărătorilor – iau decizia de achiziÅ£ie într-o perioadă mai lungă decât făceau în urmă cu 1, 2 sau chiar trei ani, când a fost perioada cea mai cea mai bună pentru companie. De asemenea, ei se interesează de toate aspectele ce Å£in de proprietatea respectivă – fie că vorbim despre cele juridice, tehnice ÅŸi, bineînÅ£eles, de gradul de apreciere în timp a proprietăţii achiziÅ£ionate. Oamenii sunt din ce în ce mai informaÅ£i ÅŸi nu au nevoie de foarte multe detalii din partea noastră, pentru că chiar dacă decizia se ia mai greu, se ia într-un final“, descrie Istina modificările din comportamentul clienÅ£ilor din perioada recentă.  De asemenea, spune că, în pofida contextului economic actual, oamenii fac în continuare achiziÅ£ii „pe hârtie“: „A existat o uÅŸoară scădere, dar nu este nimic de speriat - istoria ne arată că aceste cicluri se repetă. Adică dacă acum poate vedem o uÅŸoară scădere, cu siguranţă anul viitor vor fi puÅ£in mai multe tranzacÅ£ii, suntem optimiÅŸti cu privire la numărul de tranzacÅ£ii de anul viitor, cererea fiind constantă“.

Profilul clienÅ£ilor? „Putem să spunem că din punct de vedere financiar, clienÅ£ii sunt cei care au venituri medii înspre mari, cu studii superioare, care lucrează în domenii precum cel  medical, cele universitare ÅŸi de construcÅ£ii, conform statisticii noastre, cele mai mulÅ£i. Cei mai mulÅ£i cumpărători sunt bărbaÅ£ii cu vârstele cuprinse între 25 ÅŸi 45 de ani. De asemenea, sunt persoane care sunt foarte educate din punct de vedere financiar da, care ÅŸtiu să calculeze randamentul unei locuinÅ£e pe care o achiziÅ£ionează în complexul nostru, dar sunt educate ÅŸi din punct de vedere tehnic, recunoscând anumite particularităţi ale locuinÅ£elor.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Storia