Ziarul de Duminică

Semnele timpului nostru

Semnele timpului nostru
08.06.2007, 22:50 94

Ciclul Dialog este, de fapt, o poveste despre imposibilitatea dialogului. Brunurile si negrul, cu accente de rosu, formele miscate, tensionate, generatoare de neliniste si chiar violenta contrazic titlul lucrarilor. Aceeasi gama cromatica bazata pe brun si negru, cu accente de alb o intalnim si in Halucinatii. Suprafetele intunecate sunt intrerupte, fulgurant, de semne marcand o "scriere" incifrata, iar formele apartin unei lumi deconstruite. Sunt forme mici, prinse intr-un vartej de conexiuni, intalnindu-se si despartindu-se intr-un ritm alert, parand, din timp in timp, sa contureze figuri omenesti sau arhitecturi fantasmatice.
Cu o mai explicita adresare, ciclul Confruntare face apel la coride. Intr-un spatiu continuu, prezentari secventiale de tauri, urmandu-se uneori ca in picturile rupestre, devin metafora cotidianului. Silueta umana aproape lipseste, elementele de arhitectura schitate in partea de sus a imaginilor vorbesc prin specificitatea lor (influente maure, elemente baroce) aparent despre Spania, de fapt, despre amalgamata lume contemporana, cu diversitatea ei creatoare de interrelatii, dar si de divergente. Gama cromatica se schimba, fondurile ocru sau rosu scot in evidenta forta volumelor negre ale corpurilor taurilor, antrenate intr-o miscare energica, violenta chiar.
Absolvent al Universitatii de Arta din Bucuresti, la clasa profesorului Marin Gherasim, Eduard Duldner a reusit sa-si formeze o personalitate distincta, lectia maestrului fiind vizibila numai in capacitatea de esentializare a mesajului, in monumentalitatea pe care o confera chiar si formelor faramitate.
Un mic catalog insoteste selectia lucrarilor lui Eduard Duldner. Editat in conditii grafice si tipografice remarcabile, cu un succint curriculum vitae la final, prefatat de un citat dintr-o cronica a Luizei Barcan, el intentioneaza facilitarea contactului vizitatorului cu artistul. Din pacate, acest necesar instrument de lucru, care n-ar trebui sa lipseasca nici unei expozitii, are si o mica scapare: reproducerile nu sunt insotite de titlul lucrarii.
Artistul a avut pana acum cinci expozitii personale. Aceasta a sasea prezenta distincta de la galeria Senso este relevanta pentru universul creator tensionat al artistului, pentru stiinta sa in construirea compozitiei, in manuirea sugestiva a culorii, pentru capacitatea de a comunica incertitudinile lumii contemporane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO