Carmen Pătraşcu, managing director, Kantar România, spune că multe companii se gândesc în această perioadă cu inflaţie şi multe provocări întâi să taie din preţ, să facă discounturi, ceea ce nu este neapărat rău, dar este important să nu lase deoparte investiţia pe termen lung în brand. „Trebuie să inovez în continuare, trebuie să mă gândesc cum să nu tai din marcă“, a spus Carmen Pătraşcu în cadrul ZF Live.
Practic, experţii de la Kantar, care are o istorie de 30 de ani pe piaţa românească, au arătat chiar şi în studiul referitor la cele mai valoroase branduri că brandurile care se bazează excesiv pe promoţii şi pe reducerea preţurilor vor avea dificultăţi să revină la un nivel de preţ anterior odată ce puterea de cumpărare va reveni. Astfel, este critic ca ele să investească în percepţiile despre brand pentru a putea să justifice alegerea de a nu reduce preţul sau de a cere un preţ mai mare.
Grupul Kantar realizează anual o analiză a celor mai valoroase branduri, inclusiv din România.
Astfel, topul celor mai puternice 30 de branduri din România, potrivit percepţiilor consumatorilor, este condus de Samsung, care are un capital de brand de 3 ori mai mare decât media categoriei produselor electronice, urmat de două branduri de cafea, Jacobs şi Lavazza. În topul celor mai puternice branduri din România sunt câteva branduri româneşti precum eMag, Banca Transilvania, BCR şi Alexandrion.