Auto

Nemţii se uită mai mult după maşini premium: Vânzările Dacia în Germania au scăzut în ianuarie, pe o piaţă în creştere

Nemţii se uită mai mult după maşini premium:...

Autor: Anca Dumitrescu

03.02.2015, 18:23 377

Cota de piaţă a Dacia a crescut însă în ianuarie la 1,8%, de la 1,6% în decembrie 2014, potrivit biroului de înmatriculări auto german.

Cele mai mari creşteri ale înmatriculărilor au fost înregistrate de Mitsubishi (+108,4%), Lexus (+101,6%) şi Nissan (60,4%), iar cele mai mari scăderi de Chevrolet (-98,2%), Lancia (-41%) şi Jaguar (-38,8%).

Vânzările mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au avansat în ianuarie cu 10,4%, la 6.653 de autoturisme. Renault deţine o cotă de piaţă de 3,1% în Germania.

Livrările liderului pieţei auto germane, Volkswagen, au crescut cu 8,9%, la 51.692 de autoturisme, cel mai mare producător auto european având o cotă de piaţă de 24,5%.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

În Franţa, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 4,3% în luna ianuarie comparativ cu aceeaşi lună din 2014, la 8.597 de unităţi, marca românească având o cotă de 6,47%, în coborâre faţă de anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO