Companii

Carrefour si Cora incep asaltul in retailul electro cu marci proprii si cataloage online cu sute de produse

Carrefour si Cora incep asaltul in retailul electro cu marci proprii si cataloage online cu sute de produse
15.03.2010, 23:15 408

Doua dintre cele mai mari retele de hipermarketuri de pe piata,Carrefour si Cora, si-au intensificat ofensiva pe segmentulelectrocasnicelor si electronicelor in plina criza, intr-o perioadacu scaderi de 40-50% la nivelul cererii pentru astfel deproduse.

"Pe acest segment, hipermarketurile au o abordare pragmatica:listeaza in special produse-locomotiva, care tintesc marea masa aclientilor; mizeaza pe o gama restransa de produse, pe o segmentarefoarte precisa si pe brandurile care sunt lider de piata pecategoriile respective", comenteaza Ionut Pascu, Senior ProjectManager al Roland Berger Strategy Consultants.

Carrefour a lansat in urma cu cateva luni electrocasnicele marcaproprie Carrefour Home, mai ieftine decat brandurile consacratelistate in hipermarketurile retelei franceze, in timp ce Cora si-acreat in acest an un catalog online dedicat promovariielectrocasnicelor si electronicelor listate in magazinele sale.

O strategie precauta ar fi fost dimi-nuarea spatiului dedicatacestor produse in favoarea alimentelor, insa retailerii au ales saforteze ofensiva in retailul electro.

"Site-ul coradigital.ro este o completare a catalogului pe printal retelei si promoveaza aproximativ 500 de produse electronice sielectrocasnice", au declarat reprezentantii Cora. In plus, cel mainou hipermarket Cora, deschis la finele lunii februarie in mallulSun Plaza din Capitala, are un format diferit de restul unitatilordin retea, electronicele si electrocasnicele fiind situate lamezanin alaturi de produsele de mobilier, pe un spatiu de vanzarede 2.000 de metri patrati. Magazinul are o suprafata totala devanzare de 13.000 mp.

O treime din vanzari se realizeaza in magazinelegenerale

"In conditiile actuale din piata, cand nu exista o masamare de clienti cu bugete importante pentru achizitia de bunuri defolosinta indelungata, magazinele de electronice si electrocasniceresimt si mai mult competitia din partea magazinelor generale",spune Ionut Pascu de la Roland Berger.

In hipermarketurile de peste 10.000 de metri patrati, precumCora, Auchan sau Carrefour Baneasa, electronicele sielectrocasnicele reprezinta in medie 10% din vanzarile totale peunitate, potrivit datelor din piata. Astfel, un magazin Cora dinBucuresti, cu rulaje anuale estimate la 130-150 mil. euro, arealizat in 2009 vanzari de 6.000-10.000 de euro pe metru patrat laraionul de electronice si electrocasnice, potrivit estimarilorZF.

In totalul pietei, de circa 900 mil. euro, retaileriispecializati Altex, Domo, Flamingo si retelele regionaleconcentreaza circa 450 de milioane de euro. "Estimez cahipermarketurile au crescut in volumul de vanzari ( in 2009 - n.red.), insa valoric nu au facut o cifra fenomenala, fiindca seorienteaza pe produsele cele mai ieftine", apreciaza LorandSzarvadi, directorul general al Domo, a doua retea din retailulelectro local, cu vanzari de 170 mil. euro anul trecut.

Datele centralizate de ZF arata ca hipermarketurile simagazinele cash & carry detin in prezent circa 30% din piata deretail electro, cu vanzari totale de 230 - 250 de milioane de europe acest segment la nivelul lui 2009. Cei mai mari jucatori suntretelele de magazine specializate Altex si Domo. Hipermarketurilear putea fi favorizate in acest an de tendinta de migrare aconsumului catre segmentele inferioare de pret.

Segmentul superior de pret, in care intra mai ales produsele deultima generatie, cu un grad mare de inovatie, a pierdut cel maimult in criza pentru ca romanii si-au amanat achizitiile de produsede folosinta indelungata din cauza diminuarii veniturilordisponibile.

"Hipermarketurile si-au permis sa piarda in 2009 pentru acastiga cota de piata. Au subventionat produsele si au avut ofertefoarte bune", afirma si Adrian Oltean, directorul general alFlamingo.

In ceea ce priveste suprafetele de retail, in 2009 retaileriispecializati au redus cu mai mult de 25.000 mp spatiul magazinelor,prin inchideri, mutari sau redimensionari, in timp cehipermarketurile extind departamentele dedicate masinilor despalat, frigiderelor sau aparatelor electrocasnice.

Declinul in retailul electro, dublu fata de restulproduselor nealimentare

Intensificarea ofensivei hipermarketurilor in retailul electrovine la finalul unui an cu scaderi de vanzari de 40-50% pe piata deprofil.

"Anul trecut hipermarketurile au resimtit un declin de 40% lanivelul cererii de produse electronice si electrocasnice, de douaori mai mare decat restul categoriilor de produse nealimentarelistate intr-un astfel de magazin", a declarat Arnaud Dussaix,directorul de achizitii al Carrefour Romania, in cadrul uneiprezentari sustinute in luna februarie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO