Mobilitatea electrică şi energia solară sunt priorităţile de dezvoltare pentru nemţii de la E.ON în România, mai ales în contextul tranziţiei energetice.
„Până în prezent, prin proiectul E.ON Drive am instalat circa 100 de puncte de încărcare publice şi private pentru maşinile electrice. Ne propunem să extindem reţeaua de staţii de încărcare pentru maşini electrice până la 150 de puncte de încărcare până la finele anului 2021, respectiv 300 de puncte în următorii 2-3 ani, dacă lucrurile merg în direcţia în care ne dorim“, spune Claudia Griech, cea care de la începutul lunii mai a preluat funcţia de director general al E.ON Energie România.
Pentru anul acesta, E.ON Energie România şi-a bugetat o cifră de afaceri de 5,35 miliarde de lei (circa 1,1 miliarde de euro), cu 27% mai mare faţă de cea înregistrată anul trecut, aceasta fiind compania care grupează activităţile de furnizare de energie şi gaz natural ale nemţilor în România. E.ON devine astfel unul dintre grupurile cu cele mai solide planuri de dezvoltare pe partea de mobilitate electrică. Datele centralizate de ZF arată că în acest moment, la nivel naţional, există circa 1.000 de încărcătoare pentru maşinile electrice, domeniul fiind în plină dezvoltare.
Dincolo de mobilitatea electrică, proiectele de producere a energiei solare sunt un alt vector de creştere pentru businessul E.ON. Deja nemţii au montat 55 de proiecte solare pentru 41 de companii locale, având cel mai amplu portofoliu de acest tip dintre marile companii de utlităţi prezente în România.
„Am construit şi predat la cheie, începând din anul 2018, 55 de centrale fotovoltaice pentru 41 de companii din variate sectoare ale economiei. Au fost montate circa 40.000 de panouri fotovoltaice. Avem alte zeci de proiecte în desfăşurare pentru alimentarea cu energie electrică de la soare a economiei româneşti.“
Şi la nivelul micilor proiecte solare, cele dezvoltate de prosumatori, nemţii estimează o creştere accentuată a volumului de lucru.