♦ Principala provocare în promovarea vinului românesc la export o reprezintă coerenţa mesajului transmis din perspectiva unui produs cu specificitate naţională, dar şi continuitatea.
Anul 2022 a adus rezultate bune pe piaţa locală a vinului, spun reprezentanţii producătorului Jidvei.
„Clima din Podgoria Târnave, modalitatea de lucru şi inovaţia tehnologică ne oferă posibilitatea de a avea, an de an, producţii constante în ceea ce priveşte calitatea şi cantitatea strugurilor. Producţia anului 2022 a fost una foarte bună. Media la hectar s-a situat în jurul a 10 tone de struguri, ceea ce înseamnă o cantitate totală de aproximativ 21.000 de tone şi peste 18 milioane de litri de vin“, spune Ioana Benga, director de export la Jidvei.
Ea adaugă însă că, deşi România este unul dintre principalii producători de vin din Europa, nu este percepută ca atare.
„Până când vinul românesc nu va intra în memoria colectivă, lucru realizabil în ani de zile şi prin intermediul unor demersuri foarte consistente, este greu pentru producători să performeze pe piaţa europeană şi internaţională.“